Tüüp: Multiaare Maakond / linn: Tallinna linn Raskusaste: peidukoht 4.0, maastik 3.0 Suurus: väike Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
Via Baltica.
"Via Baltica" ehk "European route E67" on E-tee algusega Prahas, Tšehhimaal ja lõpuga Helsingis, Soomes. Eestis asuv osa on Tallinna–Pärnu–Ikla maantee, mis algab Tallinna kesklinnast Viru väljakult.
“Via Baltica, see lühim tee Euroopasse on muutunud iseenese karikatuuriks.”
Nii kõneles Lennart Meri aastal 1993. Eesti president muretses autode järjekorra pärast piiridel, mis jäävad Helsingist Prahasse kulgeva 1505 kilomeetrise Euroopa tee E67 sellesse ossa, mis ulatub Tallinnast Varssavini. 1990. aastatel räägiti Via Balticast üldse palju. Arusaadav, miks. Enam kui 30 iseseisvusaastaga oleme ehitanud Via Baltical 0 kilomeetrit kiirteed, mis on eeskätt majanduse ja julgeoleku teema, aga paari aasta pärast muutub asi Eesti ja Läti jaoks eriti piinlikuks, kirjutab Äripäeva arvamustoimetuse juht Neeme Korv.
Minu esimene kogemus autoroolis E67 maanteel Tallinnast Riiga reisimisest on aastast 1994 Lada 2109 sõiduautoga. Kolmekümne möödunud aastaga on kadunud piiri ületamise järjekorrad ja Saulkrasti kuurortlinn on saanud uue ümbersõidu pikenduse. Teepind ja märgistus on muutunud paremaks, kuid liiklus on tänapäeval ikka aeglane ja teekond väsitav. Salaca jõe silla seisund on muutunud nii viletsaks, et autosid lastakse sillale ainult ühes suunas korraga: Via Baltical liiklust aeglustava Salacgrīva silla asemele tuleb uus.
Selle aarde mõte on hoopis tutvustada teile ilusat mereäärset maastikku, mille mööda kulgeb E67 maantee. Siit leiab ilusaid matkaradu, hubaseid puhkekohti ja maagilist luitedel kasvavat männimetsa. Kui olete Via Baltical reisimisest väsinud, saate puhata jalga, pidada piknikut või niisama peatuda luite tipu otsal ning kuulata meretuule võimsat laulu.
Aarde null asub Viru Väljakul. Järgmise koordinaadi saamiseks mine kohta, mis asub 1km kaugusel suunas 29°: Sadama TB Hotelli fuajee
Ühes vahepunktis läheb teil vaja lisainfot kujul: XXX=338 Y=735
Aarde konteineris on logiraamat pliiatsiga, üks väike must-valge Baltimaade teede kaart ja väike müntide kollektsioon:
20 Santimu (LV), 10 Rubla (RU), 2 Złoty (PL), Quarter Dollar (US), 2 Kune (HR).
Ilusat reisi!
A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M|0|1|2|3|4
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z|5|6|7|8|9
Lingid: https://coord.info/GC6BM44
Lisapunktid | Tüüp | Koordinaadid |
---|---|---|
![]() |
Vahepunkt | 59° 26.6900' 24° 45.6860' |
Aarde sildid:
ilus_vaade (1), ettevaatus_vajalik (1), välimõistatus (1), tiimitöö (1), seened (1), rattaga_raske (1), pikem_matk(>1km) (1), muguoht (1), lastesõbralik (1)(täpsemalt)
Geocaching.com kood: GCAE5DT
Logiteadete statistika:
12 (92,3%)
1
4
1
1
0
0
Kokku: 19
Aasta aega läks aega, aga lõpuks sai tehtud see multi. Nüüd edasi ujuma.
Aasta aega tagasi tegime multiga algust ja nüüd jõudsime lõpuks finišisse. Küll see Tallinna kesklinn on ikka põnev :D. Aitäh!
Seekord jäi vahepunktist tarkus leidmata. Sai veidi ringi vaadatud, kuid see mind edasi ei aidanud. Tagantjärgi tarkus, oleks võinud enne Läti reisi tee siit läbi väänata, et kindlasti täpp "õigemas" kohas kaardil oleks.
Selle aarde leidmise ajalugu algab 15. september 2023. See oli päev, kui ma esimest korda külastasin Vanasadama TB hotelli. Kuid ma olin siis täiesti algaja geopeitur, kes isegi ei kirjutanud üles mingeid koordinaate, rääkimata pildistamisest või vahepunkti tegemisest GC-s. Kuid kuna sellel ajal tahtsin mina liigutada TB-sid, siis ma külastasin seda aaret natuke tihemini.
Kerime aega edasi 6 kuud, kui sain teada, et meil oli plaan minna Poola autoga, kuid siis sai mõeldud, et kuidas, kas ja millega saab aarde kätte, sest maastik 3 ja olin näinud pilte selle logimisest. Siis mõtlesin, et saadab isa ronima, kui mina saan logiraamatu kätte ja login ära ja ta paneb tagasi. Tekkis ka probleem 2: kas mul on vahepunkti jaoks koordinaadid käes? Kui mitte, peab ennem sadamas ära käima. Pärast galerii kammimist leidsin koordinaadid teise vahepunkti jaoks, mis säästis tund aega.
Hommikul oli plaanitud 4 peatust Eestis, millest üks oli Via Baltica vahepunkt Pärnumaal. Kõikides teistes peatustes läks kiiresti, kuid siin sai ikka otsitud. Sai seda linnupesa terroriseeritud, köit vaadatud, puu otsa vaadatud. Läksime autosse, kuid otsustasime tagasi minna. Kammitud sai veel, kuid isa läks ära. Mina jäin veel sinna, tegin geokõne ja sain abistava vihje. Olin nagu sealt kohast otsinud, kuid hakkasin vaatama uuesti. Muidugi sealt leidsin vajaliku info, mida oli vaja järgmiseks punktiks.
Lätis võtsime juba selle aarde marsruudile ette. Jätsime auto tee äärde ning jalutasime 300m läbi Läti metsade ja küngaste, kust mõnel korral läksid ka matkarajad, kuid ega mööda neid ei saanud minna, ikka otse metsa suunas. Aarde tuvastamine oli selline ~6 sekundi töö. Kuid minu isa hakkab oravaks plaan kukkus läbi, kuna millegi pärast hakkasin ise ronima. Isegi ronitav puu minu jaoks võrreldes enamus 3.0dega. Orav olemine ei võtnud kaua aega, logiraamat puu otsast haaratud, määritud ja konteinerisse tagasi pandud sai tehtud ~2.5 minutiga. Alla tulla oli suurem väljakutse, kui üles, kuid ega see ka midagi rasket pole.
Tänud aarde eest!
Mõned aarded lihtsalt on sellised, mille otsimisele pühendad end päris mitmel erineval päeval. Ikka selleks, et saaks oma lemmikhobiga rohkem tegeleda. See aare on just selline. Kunagi sai alustatud, siis teisel päeval jätkatud ja täna sai lõpuks kogu see eelnev pingutus leiuks ära vormistatud. Aitäh!
Käisime goenädalavahetust naabrite juures veetmas ja see aare sobis sellesse paketti väga hästi.
Teel Riiga ei saanud kuidagi sellest aardest mööda sõita. Tänan.
Käisime ka Via Baltical sõitmas. Alguspunktis olin käinud, teised kohad puha uued. Aare kuiv ja korras. Aitäh!
Seda Via Baltica lõiku on sõidetud iidamast-aadamast kõikvõimalike sõidukitega ja kõikvõimalikes tingimustes ja erinevate seltskondadega. Seiklusi ja mälestusi on siit kogunenud igasuguseid :) Aitäh peitmast!
23/09 saime teada kus lõpp asub. Täna oli piisavalt aega ja hoog sees, et aare ära logida. Salacgrīva sild on tõsine häbiplekk lätlastel. Seekord saime peatumata üle, suvel oli järjekord silla ületamiseks tohutu. Tegelikult ei saa väga nuriseda. Viimase 25 aastaga on Via Baltica olukord tohutult paremaks läinud. Pärnu-Uulu lõik hakkab valmis saama, järgmine kord saab seal juba loodetavasti vajutada. Jään ootama vastassuunalist aaret. Aitäh!
FTF kell 9:55 21.09.2023.
Via Baltica. Ma ei suuda isegi kokku lugeda, mitu korda olen seda teed mööda sõitnud. Viimane kord - tänavu augustis, Prahast Riiga. 11. ja 33. maanteed Tšehhis; 8, A8, A1, A2, S61 Poolas; A5 ja A8 Leedus; A8 ja A1 Lätis; 4 Eestis. Kõiki neid märke on nähtud sadu kordi. Möödunud pühapäeval Eesti pealinnas külas olles käisin reisiparvlaevasadamas esimest etappi lugemas. Ma olin liiga laisk, et autost välja tulla, nii et möödusin sellest, et täna naasta ja raskusteta järgmine osa läbi lugeda - parem on kasutada "makro" režiimiga kaamerat :) Edasine tee oli siis lihtsam ja mõne tunni pärast oli mul külalisteraamat juba käes. Kummaline, aga tundub, et enne mind oli mugler juba käinud, sest münte sees polnud, aga see oli käbisid täis :O Teel kohtasin oma sõpra zona777 ja kutsusin teda vahemälu otsimisega liituma. Seal on puravikke täis, kogusin ta lõunaks :P Suur tänu CO-le selle seikluse eest, mulle väga meeldib selline "road movie". Aitäh aarde eest! Tervitused Valmierast, Lätist! Koos zona777-ga
*tõlkinud Google Translate :D