Tüüp: Virtuaalne aare Maakond / linn: Tartumaa Raskusaste: peidukoht 1.5, maastik 1.5 Suurus: muu Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
1930ndate aastate alguseni polnud üle Emajõe Tartust kuni Peipsini ühtegi silda, jõeületus toimus parvedel või koolmekohtades. Praegu on Emajõe idapoolsem sild Luunjas. Sealt enam kui 10 kilomeetrit edasi jagub külasid, kuid üle veel ei pääse. Aga vot Kavastus aitab rändureid ja kohalikke üle jõe parv või aerupaat. Parvega viiakse üle autod ning mootor- ja jalgrattad, jalgsi tulijad sõuab parvemees teisele kaldale paadiga.
Aarde logimiseks võta sisse positsioon parvel või emmal kummal kaldal ning pildista ennast, oma sõidukit või isiklikku eset koos parve või parvemehega. Alati võib ka aidata parve üle vee vändata!
Lõbus tõik: pane tähele parve pidurit!
Veidi Kavastu parve ajaloost:
19. sajandi viimasel aastakümnel oli Kavastu mõisnikuks edumeelne parun Werner Wulff, kelle eestvõttel pandigi 1899. aastal kohalike liha- ja piimatootjate meeleheaks ka siinse küla juures üle Emajõe käima parv, mis ümbruskonna eluolu märgatavalt lihtsustas. Parvega jõe ületamine oli tollal siiski üsna ohtlik, mõnikord riskiti nii enda kui ka hobuste eluga.
Pea sajand hiljem, 1983. aastal katkes siinse parve üleveokett, parv ise kadus allavoolu ning hooratas vajus jõevoogudesse.
1999. aastal taaselustati sajandivanune traditsioon Luunja valla ja AS Giga koostöös. Originaalhooratas tõsteti jõepõhjast üles ja pandi taas tööle.
Virtual Rewards 3.0 - 2022-2023 This Virtual Cache is part of a limited release of Virtuals created between March 1, 2022 and March 1, 2023. Only 4,000 cache owners were given the opportunity to hide a Virtual Cache. Learn more about Virtual Rewards 3.0 on the Geocaching Blog.
Vihje: pole
Lingid: pole
Aarde sildid:
lastekäruga_ligipääsetav (1), ilus_vaade (1), ujumiskoht (1), soovitan (1), lühem_matk (1), lastesõbralik (1)(täpsemalt)
Geocaching.com kood: GC9P8AF
Logiteadete statistika:
79 (100,0%)
0
3
0
0
0
0
Kokku: 82
Ilus sügisõhtu, mil ennast ja parve jäädvustada. Kiire geotuur aga jätkub, tänud!
Selle parvega olen ma varem sõitnud küll, seekord piirdusin pildi tegemisega. Tore koht, tänan.
Täna oli täpselt selline "lähen sõidan niisama ringi" tuju. Parve juurde toov tee oli loomulikult üles kaevatud ja sai oma maadligi masinaga väga tigusammul kuidagi ikka kohale. Ega üle ei oleks täna vist saanud .. ja kui aus olla, siis oma autoga nagu ei tahakski sellisele praamile sattuda :D
Täna peale KVT seeriat sai siit läbi hüpatud. Parvemees oli küll läinud talve puhkusele aga pilti sain ikka teha. Tänud!
Ekspressis artikkel
Kui ikka puhkusel, siis tuleb ju ka turistikaid teha ja no see parvesõit kindlasti seda oli ;) Täitsa mõnus kulgemine, parvepoiss jutustas parvest ja ülekäikudest ja muudkui väntas :)
Kahjuks oli kell juba palju ja parvega enam sõita ei saanud. Kiirelt pilt ja edasi. Aitäh!
Oleme siin ammustel aegadel ka selle parvega jõge ületanud. Täna olid sildumiskohad inimtühjad. Mulle tundus, et parvele viiv teeke on ka rohtumas. Vaatasime hinnakirja ja tundus, et siit tahetakse meid Saaremaale, mitte kümmekond meetrit üle jõe teisele kaldale viia. Tegime pildi ja suundusime edasi silla poole.
Teeme tiiru Eestile peale ja siiagi oli asja. Kui sõiduk, siis sõiduk, sündigu aardeomaniku tahtmine! Tegelikult oleme me siit üle sõitnud ja kõndinud nii RMK matkateel kui Metsa matkarajal.
Üle Emajõe oleks muidugi saanud ka otsemat teed pidi ja kindlat silda kasutades, aga parvega oli ju oluliselt põnevam.
Meie selle päeva päeva-aare, aitäh kutsumast! Ketrasime oma sõiduvahendi ise teisele kaldale.
Parv nähtud, sõitmas küll seekord ei käinud. Tänud siia juhatamast!
Ma ei teadnudki, et selline asi Eestis ka olemas on. Väga äge! Aitäh siia toomast!
Kavastu raja vahele astusime korraks siit ka läbi.
Tänan peitmast.
Täna polnud küll vajadust parve sihtotstarbeliselt külastada, seega külastasime vaid sadamat ja tegime vajaliku klõpsu ära. Täname siia kutsumast.
Geojaanilt tulles üle jõe polnud vaja saada. Kvt rada veel tegemata. Vesi oli väga soe. Aitäh!
Geojaanipäevale minnes tegime sooja teele jäävaid aardeid otsides. Saime koguni parvemehega koos pilti teha.
Pole mina kunagi selle parve juurde veel sattunud ja nüüd nii lähedal olles pidi ikka võimalust kasutama. Tartust tagasi geojaani platsile sõites tulime spetsiaalselt valelt poolt jõge, et saaks ikka parvega sõita. Kohale jõudes oli parv küll valel pool, kuid mõne aja pärast saime juba kaks autot edukalt peale laadida. Lapstööjõud oli kaasas, niiet parverahvas ise sai puhata :) Tänud virtuaalse eest!
Eri aegadel on neid pilte siin vaadatud ja ikka ise ka tahtnud läbi sõita. Vahetult enne geojaani tegime viimase peatuse ja kaesime parve üle. Sõitma ei läinud, sest üritus juba ootas. Sellegipoolest täname!
Teel Vooremäelt geojaanile tuli juttu, et tänase päeva peal on juba kolme tüüpi aardeid leitud ja ühe ürituse saaks ka kirja. See tekitas kohe mõtte, et võiks ikka mingi tüübi veel leida ja see siin jäi mõnusalt tee peale. Parvest endast ei teadnud mina enne midagi, täitsa huvitav värk. Ise üle sõitma ei hakanud ja kahjuks kedagi parvetamas ka seekord ei näinud. Tuleb tagasi tulla, aitäh!
Kavastu parvest olen teadlik terve geoajaloo. Küllap geopeitus selleni tõigi. Kasutanud pole parve kunagi. Täna oli parv täitsa õigel pool. Saime parvevanemalt loa parvele uudistama minna. Pidur oli äge, ummamuudu. Tegime vajalikke liigutusi ja sellest ka pilti. Ujuma paraku ei saanudki. Paadimehed ajasid omi asju. Aitäh Marile väärt parve ja ajalugu tutvustamast!
Aitäh!
Mööda olen siit mitmeid kordi sõitnud, aga täna oli see päev peatumiseks. Mõtlesin, et tulen, vaatan ja pildistan end parve taustal. Aga nähes tugevat tuult ja kahte geopeituri autot üle tulemas ning pinke, otsustasin nautida vaatepilti. Ma muidugi ei teadnud, et need olid geopeiturid ennem kui nad kõrval pingil KVT-st rääkima hakkasid.
Tegime väikse kõrvalepõike parve juurde. Olen parvega paar aastat tagasi jõge ületanud, kuid siis aaret veel polnud.
Sättisime oma teekonna Geojaani platsile läbi Kavastu parve. Meil olid omad jungad kaasas, kes meid teisele poole tõmbasid. Aitäh, oli vahva!
Käisime Tartus ja tagasi ei tulnud otse geojaanile vaid ikka niimoodi ringiga, et parve elamus ka kätte saada. Loomulikult oli parv vastaskaldal. Andsime paadimehele teada, et me soovime üle saada. Parvele pandi vastaskaldal inimjõud külge nii ta tuul ning vesi samalt poolt veidi kiivas meie poole tuli. Pidi olema üsna harukordne kui sedasi juhtub. Hulk aega kulus parve kaldal paika sättimiseks. Andsime teada, et meid on mitu. Tundsime muret kas kannab. Kandejõuga pole probleemi öeldi. Eelmine päev oli T500 koos haakeseadega üle viidud. Mahtumisega oli veidi närvikõdi aga saime hakkama. Tänu lükanduksele õnnestus ka mul vänta keerama saada. Igavesti tore elamus, sest varasemalt oleme kasutanud Lätis neid võimalusi jõe ja mootori abil. Vändata oli ka üsna kerge. Kõik said proovida. Nüüd jääb üle ainult peale passida Luunja valla lehte kuhu meist mitu pilti klõpsiti.
Siinses kohas olen Emajõe ületamiseks kasutanud juba selle praeguse parve eelkäijat, mis nagu teada 83-ndal kõige kaduva teed läks. Nüüd sai siis uuem versioon ka üle vaadatud ja logimise nõuetest said täidetud vist lausa kõik, ise olen, endale kuuluv karvajalg on, parv on, parvepoiss on. Tehtud. Tänud taas sellesse kaunisse ja huvitavasse kohta kutsumast.
Vot ei teadnudki sellisest ülesõidukohast, tänan siia toomast. Oleks tunnike varem jõudnud, siis oleks ületanud ka.
Sai ühte õhtusse pandud geotiir, et Emajõe äärt veidi kollastest täppidest puhastada. Õhtul, sest varem lihtsalt ei saa tööpäeval linnast minema. Oleks tunnike varem jõudnud, siis oleks täitsa mõelnud ületamist, sest teisel pool tegelikult ka paar täpikest ootamas ja oleks just vajaliku teelühenduse saanud. Aitäh kutsumast sellegipoolest.
See jäi minirattamatka lõpp-punktiks. Üle jõe minna mina ei tahtnud, aga paistis, et soovijaid jätkus koha peal kõvasti. Varem olen selle parve teenuseid kasutanud küll.
10+ aastat tagasi rattamatkal ületatud, siis siin sellist kommerts-üritust küll polnud :) nüüd siis pildiga.
Emajõe Suursoo looduskeskuse külastuse sisse jäi ka väike Kavastu tripp.
Põnev koht. Vaatame äkki teeme millalgi päris parvesõidu ka. Aitäh.
Kena ilm, aga parvetama pean kunagi hiljem, täna oli liiga palju aega.
Lõpuks ometi jõudsime selle parveni! Läks vaid vaja üht aaret. Tänud peitjale aarde eest.
Me oleme siin parve sabas teisel pool jõge kunagi seisnud. Miks meil tookord see jõeületus tegemata jäi, ei mäletagi.
Täna oli parv pargitud siia poole kaldasse. Nagu kohalike käest kuulsime, alustab parv mõtestatult inimeste ülevedu taas tegema millalgi mais.
Tänud aarde eest!
Ülesõiduparv oli veel kindlalt kinni köidetud, aga alustasime siit munadepüha parvematka. Aitäh!
Parv ja ilmselt ka parvemees olid talvekorteris. Suur valge vaikus ühesõnaga. Tänud kutsumast.
Kavastu parve sõitu oleme varasemalt saanud kogeda küll. Seekord siis selline lumine kohtumine.
Eemalt on siit maismaalt ennegi möödutud, kuid parvele pole jõudnud. Tore, et selline asi veel olemas on.
Mina olen kunagi lapsepõlves vanematega koos ringi seigeldes siit parvega üle sõitnud. Täna piirdusime pildi tegemisega. Tänud!
KVT logimise vahele tegime ühe pildi ka. Pikapeale õnnestus isegi parve põhiline eraldustunnus - sinine hooratas - pildile saada. Tore parv!
Täna siin parvetajaid polnud, küll aga oli parv, mille taustal me ennast pildistada saime. Aitäh!
Teistel oli juba leitud. Nüüd meil ka. Ühispildi napsas Salme. Aitäh!
Esimest korda sõitsin selle parvega ilmselt millalgi kuuekümnendate teisel poolel. Veel olen sõitnud parvega Kabinas ja Kikassaares. Viimane viis küll ainult jõhvikasohu aga huvitav ikka. Isa mäletas veel parve Luunjas kui silda ei olnud. Aitäh taaskord parvele kutsumast.
Oli plaan siia ikka suvel tulla, aga Geovastlalt sai suundutud uue kettaarde juurde ning parv jäi ka parajasti teele. Kunagi olen siiski mootorrattaga parve ka sihtotstarbeliselt kasutanud. Aitäh!
Peale üritust väike võnge kõrvale, et see aare ära krabada. Oleks võinud keegi öelda, et seal libe on, poleks nii alla sõitnud, aga ega endal ka mõistust ju pole. Vahepeal oli tunne, et sinna me jääme. Isegi naabrite koer tuli lolle kaema. Aga millimeeter millimeetri haaval me ka üles kraapisime. Tänud, tänud.
Tatikana ehitasime vennaga koju tiigi pääle kõikide mugavustega parve ja trolololoo lipu tõmbasime ka masti. Siinne parv paistis märgatavalt töökindlam ja funktsionaalsem, aga proovima sel korral siiski ei soostunud. Aitäh toredat kohta tutvustamast! Foto kamraadide logis.
Seda parve olen varasemalt juba paar korda kasutanud. Eks mõlemal korral on parvepoiss enamus ajast kõrvalt vaadanud, kuidas teised peale makstes ise suure töö ära teevad. Täna olime lihtsalt möödasõidul ja liiga mugavad, et isegi autost ei suvatsenud välja ronida. Ehtne drive-in virtukas.
Tänud.
Seda parve oli tegelikult plaanis juba suvel sihtotstarbeliselt kasutada, aga Tartu külastuse ajal jäi ta siiski ebamugavasti trajektoorilt välja. M6tlesin et mis seal ikka kyll järgmine kord. Yllatuslikult jäi see meile täna marsuudile. Olgugi et jääolude t6ttu täna parveteenuseid ei osutatud saime siiski asja pildile. Ja lausa nii mugavad olime et tegime draivinni ja autoust avamata logimise :D Tänud peitjale
Pilt Lepalinnu logis
Mulle Eesti virtuaalsed meeldivad. Üldiselt kas peab tegema endast pildi objektiga või siis mõni kerge lisatingimus veel. Välismaal aga peab lisaks 5 küsimusele vastama, arusaama mida peitja mõtleb ja reeglina kõik kohalikus keeles kirjas. Praami olime kõik varem näinud, nüüd sai see uuesti jäädvustatud. Kuna jõgi jäes ja asja teisele poole ei olnud, siis mõistagi praami ei kasutanud.
Sattusime kuidagi siiakanti ja kasutasin siis kohe juhust.
Nädalavahetus Emajõe Suursoos.
Parve sihtotstarbeliselt täna ei kasutanud. Sättisime end hoopis taas koos toreda seltskonnaga paati ning algas sõit piki jõge, et veeta üks vahva nädalavahetus Emajõe-Suursoos. Aitäh.
Avastasin ootamatult, et mul just algas puhkus. Selle alguseks sobis suurepäraselt üks tsiklitiir, polnudki teist ammu liigutanud. Sihtmärgiks oli Deering, aga kui juba suund sinnapoole, siis käisin ka parvelt läbi. Selgus, et täna oli selle aasta viimane päev, kui parveteenus töötab. Küsisin viisakalt luba parvel pildistamiseks. Lahke parvemees tuli õue ja tegi pildi minust koos tsikliga parvel. Väga vahva. Aitäh peitjale.
Ühel rattamatkal on õnnestunud siinset parve transporti kasutada. Seekord piirdusime vaid pildstamisega. Parvemees hakkas juba teisel pool kallast huvi tuundma, et kas vajame küüti. See oli paras aeg lahkumiseks. Pilt on Maire logis. Aitäh aarde eest!
Kuna meil ei olnud plaanis teisele poole jõge minna, siis seekord tegime vaid pildi.
Üllatuseks oli meile, et parv oli meie pool aga mees teisel pool. Hüüdsime talle, et me ei taha sõita , tegime pildi ja lasime kiirelt jalga. Tänud
Selle parvega on mul alati selline lugu, et kui mina sadamasse jõuan, siis on parv ja parvemees puhkamas. Nii ka sel korral. Aga kuna mul ei olnud ka mingit vajadust kümmnekat loovutada, siis piirdusin pildi tegemisega.
Olen seda pilti otsinud nii maa alt kui maa pealt aga pole leidnud. Õnneks jäädvustas Bruno meie kohaloleku ja riputas oma logi külge :)
Aitäh toreda virtuka eest!
Tegime kohustusliku fotosessiooni. Lähenesime seekord lõuna poolt. Tunki logist selgub, et populaarne suund on hoopis teistpidi. Kuigi napilt enne meie jõudmist väljus praam just lõunast -põhja. Kuna teine suund on populaarsem, siis sellest ka põhjus, miks ülesõidu hinnakiri sealpool asub. Vähemalt lõuna pool see silma ei hakanud. Aga võib olla nüüd ülesõit tasuta.
Põhimõtteliselt on jah. Kui täpselt nii satub, et tahaks just sealt kohast üle Emajõe. Geopeituril võibolla täitsa reaalselt kasulik oma tuuri teekonna optimieerimiseks. Ehkki autoga liikudes on ajavõit tegelikult väiksem kui arvata võiks. Esiteks leidub sel alusel vaid üksainus, eriti aeglane käik. Teiseks, ebaõnne korral pole parv algul kohe mitte õigel kaldal. Peremees rääkis, et üldiselt tulevadki reisijad põhjast lõunasse, vastupidi haruharva, mis tähendab reeglina kahte otsa ühe asemel. Vähemalt täna aitasin parve tagasi sinna populaarsemale kaldale, lisaks täitsin ise algusest lõpuni "mootori" rolli. Kui kuuma päevaga ühes suunas minna soovijatest järjekord tekib, siis pidavat parvemehel meele mõruks võtma :P Muidu kaks maasturit mahub korraga peale ja tõmbejõudu jagub ülearu ka siis, nii et jah - kiirem ülekanne oleks tegelikult abiks. Seisupidur on tõhus! :o)
Varem olen Kavastu parve korra niisama uudistanud, otstarbekohaselt kasutasin täna esmakordselt. Võrdlemisi ainulaadne kogemus siiski. Aitäh kutsumast!