Tüüp: Tavaline aare Maakond / linn: Valgamaa Raskusaste: peidukoht 2.0, maastik 2.5 Suurus: väike Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
Siia, Eestimaa äärealale, on ehitatud üpris omapärane sild. Kasutatud on kõiki sillaehituseks sobivaid materjale, neid omavahel kombineerides. Tugipostid betoonist, sillatalad terasest ja pealiskate puidust. Sild ületab Õhne jõe ning ühendab omavahel kaht teed - Voola tee ja Koorküla-Läti tee, mis mõlemad Läti suunas viivad, aga kumbki tegelikult Lätti ei jõua.
Karbike on peidetud sinna, kuhu silla aarded tavaliselt ikka peidetakse. Märjad varbad ei ole välistatud.
Head otsimist!
Vihje: pole
Lingid: pole
Aarde sildid:
lahe_teostus (8), soovitan (7), lumega_leitav (1), drive-in (1)(täpsemalt)
Geocaching.com kood: GC8PJJR
Logiteadete statistika:
60 (98,4%)
1
2
1
1
0
0
Kokku: 65
Siin on igati uhke uus sild tehtud. Karp ka leitud. Tänan.
Läti kolleegid jõudsid juba uue topsi poetada. Panime korraliku logiraamatu ja las ta siis olla nii seniks, kui esialgne kontseptsioon taastub.
Oooo milline tuttuus sild siin on. Aaret ennast leida ei suutnud.
Paar aastat tagasi sealkandis AO rada tehes unustasin kogemata aarde logida, sel suvel Suveseikluse käigus polnud aga aega. Nüüd olin teel Lasajärvele Valgamaa orienteerumise meistrivõistlustele ning oli kindel plaan möödasõites ka see ära logida. Sild on katastroofilises olukorras, märgid on ka väljas kuid ise tuleb üle kontrollida kust üldse üle saad. Õnneks aarde tõttu parkisin oma sõiduki enne silda ja läksin jalgsi olukorda hindama, leidsin, et keegi oli katkisele kohale ühe prussi asetanud kuid see oli end ringi keeranud ja seal olid kahekaupa püsti 10cm pikad kruvid. Viskasin selle prussi kõrvale ja vajusin järgmisest kohast jalaga läbi. Sain siiski ka autoga üle silla ja Lasajärvel nägin, et varem silla ületanud Chevyvan oli oma rehvid puruks sõitnud, mehed parasjagu lappisid neid nööriga.
Voola teelt pöörasime maha ja mida me nägime? Voola silla all voolas jõgi! Aga seal oli veel midagi huvitavat. Korralik meistritöö. Aitäh!
Tänase hommiku tuuri viimane leid. Kilomeetreid oli juba tublisti yle kahekymne tiksunud ja matka l6puks tuli neid pea 30 kanti. Jalad l6id juba päris korralikult tuld ja v6imalik varvaste kastmine tundus igati ahvatleva pakkumisena :P Otsisin siis esialgu oma karuloogikaga ja kui miskit silma ei hakanud siis keerasin ringi ja :D Seal ta olija ja vaatas mulle otsa. Sellist lahedat juppstykki ei osanud kyll oodata. Taas selline m6nus hea tuju aare mis sobiski tänase geohommiku punktiks :D Aitähhid peijale
Minu pikkade astumiste, varem leidmata ja ääremaa nurkade aarete tuur. Täna oli iga leitud või leidmata aarde kohta ka üks veekogu külastus. Ka siin oleks võinud vabalt kõhuli sisse plärtsatada. Found it: 21.Jun.2023 12:26 Voola bridge / sild. Jalajahutus. Juhend oli karbi põhjas peidus. aare korras. Tänan!
Sel ajal, kui Priit topsi otsis, proovisin ma kalu pildistada. Temal õnnestus paremini.
Raske oli, aga Ain tegi kõik võimaliku, et aare kätte saada ja tagasi panna. Aitäh!
See oli esimene peatus teel muinastulede ööle. Lähenesin valelt poolt silda, aga alt läbi jalutades jäi ka aare kiirelt silma. Võtsin aardest kaasa ränduri ja lisasin trükkplaadi. Aitäh peitjale.
Lõpuks saab ka selle korduvkülastatud Voola silla leituks lugeda. Aitäh!
Silla kirjeldus tundus põnev ja tulime vaatama. Aare on korralik ja leid tuli kiiresti. Jätsime siia ka ühe ränduri. TFTC!
Selle aarde otsingutele suundus Indrek ja mina jäin eemale mugusid peletama - no juhuks kui mõni oleks kuskilt tulnud. Esimese ringiga ei leidnud ta midagi ja kui uuesti otsast alustas, siis aare lausa karjus vastu. Saime nimed kirja ja jalad jäid meil mõlemal kuivaks. Tänud peitjale aarde eest!
Üle silla sõites mõtlesin, huvitav kui rasket masinat see üldse kannatab? Silda alt poolt nähes sai selgeks, et ikka küllaltki palju kannatab.
Kuna ma olen siin kaaspeitjaks märgitud, siis võtan vabaduse kuupäeva õigeks muuta. Kui aare on leitud mais, siis on aare leitud mais. Selline susserdamine kuupäevadega pole just aususe märk minu meelest ja rikub lihtsalt mängu. Logige siis juba tugitoolist, mis vahet seal enam!
Geopeituse mängija on eeldatavasti aus, samuti olen ka mina( vahemasti enda meelest) Seega tunnistan, et siin on kuupäevaks üks üksik vaba kuupäev veebruaris, mis oli mul täitmata Challends aarde logimiseks. Tegelik visiit aarde juurde oli emade päeval, niisiis mais. Aare on korras kuiv ja ootab edasisi logijaid. Tänud
Uudistasime silda sealt, kus tavaliselt ikka silla-aardeid peidetakse ja märkasime ka, kuid kätte saamine ei paistnud kuigi lihtne olevat. Esmapilgul tundus, et jää on raskendavaks asjaoluks, kuid kui kõik lähenemise variandid sai läbi mõeldud, siis osutus jääpaneel ikkagi päästvaks komponendiks. Natuke kõhe oli küll, kui suured jääkamakad mööda jõge kolinal liikusid, kuid meile vajalik püsis õnneks paigal. Väikse pingutusega saime karbi kätte ja logiraamatuga tutvutud ning sama õnnelikult ka kõik omale kohale tagasi pandud. Lahkusime rõõmsa tujuga, et see aare leitud sai. Ja siis kilomeetrike eemal tabas mind äkki foobia, et äkki ma ei kirjutanud nimesid logiraamatusse. Kuna Salme ka minu kõhklust ümber ei lükanud, siis pöörasimegi autol otsa ringi ja läksime silla juurde tagasi. Nüüd juba kogenenult karp kätte, logiraamat lahti ja muidugi olid seal meie nimed kirjas. Ise ka ei saa aru, miks mul selline mäluauk hetkeks tekkis ja miks ma üldse kahtlema hakkasin. Aga nüüd lausa kaks korda aarde juures käidud ja meeldejääv seiklus tehtud. Aitäh!
Aare hästi leitav ja jalad märjaks ei saanud. Täname!
Tänud peitjale!
Ei tahtnud ühe ämbliku kootud ilusat ja suurt võrku ära lõhkuda. Niiet läksin teiselt poolt teed silla alla ja nägin väga detailselt selle silla konstruktsioone.
Geopäev hakkas vaikselt õhtupoole liikuma, õnneks saime siin metsade vahel oma levi tagasi ja aarde ära logitud. Tänud!
Eile õhtul Lasa järve juurest tulles sõitsime tegelikult siit läbi, vaatasime sõitu aeglustades jõge ja sildagi, aga ega siis geokaarti polnud meeles avada. Ööbimiskohta jõudes võttis küll muigele, kuidas me niimoodi lihtsalt mööda sõitsime.
Täna otsustasime igaks juhuks uuesti piiluma minna, kas lärmakad lõbutsejad on Lasa platsilt äkki lahkunud ja saame tänaseks ööks ise sinna telkima minna, nüüd muidugi tegime ka Voola silla peatuse. Jõel nägime palju kauneid erksiniseid liblikaid. Aitäh peitjale! Kena koht.
Njah tundub et Eesti kõrgmäestikest enam niipalju vett alla ei valgu, saime kuivade varvastega ja sulistamata hakkama. Oligi seal ja sellisena nagu nende kõigi sillaarete all. Annan kohe kindlasti FP oma rõõmu ja traditsioonide hoidmise tähistamiseks
Jõgi voolas ja sild püsis paigal. Sai ikka jupp aega ringi sulistada, kuniks ka aare silma torkas. Täname peatuma sundimast.
Väga äge oli siin piirialadel ringi kolistada. Aarde asukoha tuvastamisega probleeme ei olnud ja "tanki" sai pandud kõige kobedamate kummikutega kaaslane. Ta lahendas asja küll teistmoodi kui eeldatud, aga lõpp hea, kõik hea ja nimed ilusti kirjas. Aitäh peitjatele!
Tore konteiner ja asukoht, aitäh! Täitsa huvitav ettevõtmine oli see kättesaamine :)
Jälle lahe aare! Kimasime kohale ja mina suskasin ennast aarde juurde. Panin nimed kirja ja soovitasin Kaupol ka oma silmaga aarde olemasolus veenduda. Poisile meeldiski. Vahva, aitäh!
Lähenedes nägime pruuni silti: Voola sild 2. Eeldasime, siis midagi ajaloolist või vaatamisväärust, aga edasi sõites ja kohale jõudes enam silte ei mäleta. Sild oli mõistagi ilus ja tugev, aga ega ta ilma aardeta väga mällu poleks jäänud. Aare oli aga äge, meile meeldis.
Lähenesin sillale lääne poolt aga vist pole vahet, RMK seal kõvasti teid remontinud, sild ka ilmselt selle tulemus. Kaval konteiner seal silla all. Tänud!
Teel Paju lahingu mälestusmärgi juurest Lasa järve äärde tuleb see sild ületada. Esimese raksuga nullis ei vaadanud piisavalt kaugele ning siis eksitasid mind võpsikusse minevad rajad heina sees. Seejärel tuli mõistus koju, kes see silla aaret ikka võpsikusse peidab ja läksin panin väga asjaliku teostusega aardele logi kirja. Hiljem sai ebaõnne tõttu veel korra seda silda ületatud vastupidises suunas ning otsitud sobilikku ööbimiskohta Õhne jäe äärest. Ka ebaõnnestunult. Kahe päeva pärast oleks ka peaaegu ületanud, aga keeldusin. Mina nii palju kordi nii lühikese aja jooksul sama silda ei ületa! Ja otsisin läbi metsade otsetee Lasa järve äärest Tõrva poole.
Tegelikult olime teel Lasa Järve juurde, aga sillakene voolas meile enne vastu. Jätsime auto eemale taskusse ja nautisime mõnda sammu sillani. Logides nägime suuri siniseid kiile. Teostus oli tore ja märkamatu. Sild tõepoolest aaret väärt :-) Aitäh peitjaile kvaliteetaarde eest! Soovitused ja lemmikpunnid.
Kui kohe seljataha ei vaata, tuleb kõik potentsiaalsed kohad kaks korda üle vaadata. Lõpuks kui lootus oli juba kustumas võtsin viimasest kohast ikkagi aarde välja. Seekord jäid minu jalad kuivaks. Aitäh.
Rada oli juba ees, seega jäi karp näppu esimesest uuritud kohast, tänud.
Metsateid mõõtes jõudsimegi sillani. Suur tänud aarde eest!
Seda silda olen iga geopeituse aasta korda mitu ületanud oma marsruudil geotuur-Lasa-geotuur :). Nüüd siin sellised eurokruusakad, et anna olla, aastat 2 tagasi oli selles suhtes siinsed teed ägedamad. Täna sain kohale jõudmiseks ka ühe mehe reie jämeduse männiga jõudu katsuda, mis eilsest äikesest, tormist teed takistas. Olin nädalavahetusel just kirvest teritanud ja olenemata selle väiksusest läks päris nobedalt. Aare korralik ja hästi peidetud, aitäh!
Lasa järve juurest siia navimine oli omaette tegemine. Tehnika ei tahtnud koostööd teha. Nii õppisin RMK infotahvlil olevalt kaardilt pöördekohad pähe - paremale, vasakule, paremale, vasakule või oli see vastupidi :) Silla nägemine rõõmustas. Et ei eksinudki teelt. Vahva aare! Selliseid on tore leida. Mulle väga meeldis. Aitäh!
Siia jõudes nägime, et kamp noori on sillal juttu puhumas. Lõin oma silla tutvustuse lahti ja lugesin oma seltskonnale ajalugu ja siis otsustasime kõik silla osad üle vaadata nagu suured sillateadlased ikka! Et siin siis ongi puit kasutusel ja siin betoon ja jne ja vaikselt logisime ära ka.Pettemanööver oli täiuslik ja ei saanud poisid aru midagi :D Aitäh!
Siinkandis seigeldes ei saanud me jätta ka siit läbi põikamata. Ning tõesti, RMK on ehitanud, korrastanud ja silunud palju teid üle kogu Eesti, nii ka siin. Mööda neid on hea kulgeda. Aare ise oli kihvti teostusega, täname!
Kus siin kandis on ikka teid! Tore sillake ja aare, aitäh!
Neljas geopäev algas Lasa järve ääres. Hommikul kell 5 läks uni ära, sest mingi suur loom tatsas ja hingeldas telgi kõrval. Alles 45 minutit hiljem suutsin uuesti magama jääda. Hommikuste toimetuste järel suundusime jälle georadadele. Esimeseks aardeks Voola sild. Tore ja uhke aare. Aitäh peitjatele!
Hommikul peale laagriplatsi pakkimist sõitsime siiapoole. Mõnus kiire esimene leid sel päeval.
Olin just ähkides Vällamäe otsa jõudnud kui hommikune plõnn Põlvasse kutsus. Kuna auto oli all parklas vähem kui kilomeetri kaugusel, siis otsustasin kiirlaskumise ja -reageerimise ette võtta. Kohale jõudes jäin aga hätta nii Teel tippu kui tegelikult ka Põlva tunnelis. Hamba sai siiski juba verele, mis tähendas, et järgmise plõnni peale veel 100 km sõita ei tundunudki enam kuigi palju :o)
Kui aardenimes sõnade vahele koma panna, siis saab kokku imperatiivi, mida ühegi silla puhul tegelikult ei sooviks. Samuti ei sooviks ise aaret otsides vooluga kaasa minna, mõnel pool sarnaste objektide küljest aaret otsides on see võimalus vahest isegi olemas. Siin, Voolas, vähemalt praegu küll mitte. Asjalik teostus, aitäh!
Esmaleiu registreerisin kell 13:10, pärast seda tahtsin vaatama minna, kas Koorküla-Läti tee ka tõesti enne piiri ära lõpeb. Kaardi järgi nii paistab olema - tervelt 5 m enne. Kuid risti üle tee langenud (või antud olukorras ehk isegi sihilikult langetatud?) suuremad puud tõkestasid edasisõidu juba umbes pool kilomeetrit varem.
Kui geomarsruudi lähedal avaldatakse uus aare, tuleb loomulikult tee sealt läbi väänata. STF kell 14:44, esmaleiu teinud kaugeltnurga mees oli umbes poolteist tundi tagasi juba lahkunud. Mõnusalt kvaliteetne teostus.
Pärast läksime ja avastasime kohalikku RMK kiirteede võrgustikku ja põikasime ka Kordoni aarde juurde, et näha, kas tõesti üldse üle piiri ei saa. Nojah, oligi keelumärk ja tõke ees, ei hakanud igaks juhuks üle astuma :) Piirivalvureid ei kohanud, kuigi küllap meile mõneks ajaks silm peale pandi. Oli huvitav, aitäh!