Tüüp: Tavaline aare Maakond / linn: Tallinna linn Raskusaste: peidukoht 1.5, maastik 1.0 Suurus: mikro Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
Tupolev Tu-134 on lühimaa-reaktiivreisilennuk.
Tu-134 tootmine algas 1964. aastal, regulaarlendudega alustati 1967. aastal. Algne versioon mahutas 72 reisijat, kuid peagi järgnes pikendatud versioon Tu-134A, kuhu mahtus 80 reisijat. 1980. aastal jõudis lennuliinidele Tu-134B, mis oli esimene NSVL reisilennuk, millel lubati lennata ilma navigaatorita. Sellega vähendati meeskonnaliikmete arvu neljalt kolmele.
Tüüpilise lühimaa-reisilennukina võeti Tu-134 kiirelt kasutusele paljudes Ida-Euroopa maades.
Kuigi nüüdseks on lennuk endistest sotsialismimaadest peaaegu kadunud, on tal teatud piirkondades reisijateveos endiselt oluline osa. Mürapiirangute tõttu on Tu-134 lennud paljudesse Lääne-Euroopa lennujaamadesse aga keelustatud.
Tu-134 võib pidada ka ühte kõigi aegade ohtlikuimaks reisilennukiks, kuna 852 toodetud lennukist on aja jooksul alla kukkunud ning hävinenud umbes 69 lennukit, nendest vaid 35 on olnud ühegi hukkunuta õnnetused.
Lennuki tootmine lõppes 1989. aastal.
Aarde paigutasin just sinna, kuna olen suur lennundusfänn ning see koht tundus mulle igati kohane lennundusaarde avamiseks.
Aarde konteinerist leiad logiraamatu, pliiatsi ning juhendi.
Palun paiguta aarde sisu nii, et peale logimist aardekarp ka korralikult sulgub.
A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M|0|1|2|3|4
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z|5|6|7|8|9
Lingid: http://et.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-134
http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-134
Aarde sildid:
lumega_leitav (3), muguoht (2), drive-in (2)(täpsemalt)
Geocaching.com kood: GC5CQTC
Logiteadete statistika:
231 (97,5%)
6
7
4
3
0
0
Kokku: 251
Muutsin aarde staatust. Uus staatus on "Arhiveeritud".
Kevadkoristus 2023.
Muutsin aarde staatust. Uus staatus on "Ajutiselt kättesaamatu".
GC-s palju mitteleide, ilmselt kadunud.
Mina ei näinud ei tu-d ega aaret. Üks vutipaar üritas küll aiaauku tulutult otsida. Nemad päästsin vähemalt ära.
Kodupoole sõites väike sissepõige ja sain rahus tegutseda. Lennukeid seisis ka päris mitu tükki aia taga. Aitäh! :)
Leidsin koos geosimpsiga, võtsin ees märkiks kõik Tallinna lennujaama juurest kõik aardet üles otsita
Tõeline drive-in. Konteineris vaid logiraamat, kirjutusvahend peab omal kaasas olema. Tänan!
Kiire drive-in ja logitud. Lennukitega oli nagu oli. Tänud peitjale!
Õhtune heateoring. Kuna peitja ei ole enam aktiivne, siis hooldasime ise. Uus tops, logiraamat, juhend. Vana oli lihtsalt paberipuder roostes karbi sees.
Üks laps tahtis magada ja teine on terve päeva lennukitest rääkinud. Tundus sobilik autoga üks tiir lennujaama poole teha, ühtlasi sai ka aare leitud ning logitud. Logiraamat on sõna otseses mõttes roostes.
Ei mäleta, et seda teed varem sõitnud oleks, kuid päris võõras see polnud, sest ühest toimikust tuli järjest tuttavad kohad silme ette. Aarde juures rääkis Kaupo natuke selle tausta ja ma läksin panin nimed kirja. Aitäh!
Leitud. Nimed sai kirja, aga logiraamat olnud niiske ning oli jääs.
Karpi avades oli esimese asjana vaja hakata jääd lõhkuma, et pääseda logiraamatuni. Logiraamat kotikese sees ise oli täiesti kuiv ja nimed said ilusti kirja :)
Leitud kasutajaga martenmandla. Leid oli kiire, kuivatamine mitte nii väga. Panime tõesti konteinerisse minigripis uue kuiva lehe, vaatame, kas peab natuke vastu, enne kui korralik hooldus ära tehakse. Aitäh siia peitmast, nägime isegi üht maanduvat isendit.
Kesknädal lennuraja juures. Vahepeal läheduses paar autot hakkasid juba peaaegu segama, aga õnneks saime aarde kiirelt leitud. Käisime autos logimas. Selgus, et logiraamat oli täiesti läbimärg. Omalt poolt jätsime järgmistele logijatele paberitüki koos pisikese minigripiga konteinerisse, et märg sisu seda ei rikuks. Sellest hoolimata tuleks aarde sisu ära kuivatada.
Pidime ootama enne päris pikalt, sest üks taksojuht tegi oma pausi seal kõrval. Aare sai leitud, aga logiraamat on märg.
Parkisime auto ja ootasime, kuni lähedusees olev lennuk oma müratesti lõpetas.. enne lihtsalt ei olnud võimalik ust avada ilma kuulmis kahjustuste saamiseta. Tänan.
Meenus mingi väga nõme nali lapsepõlvest seoses Tu-lennuki, kassi ja tärpentiiniga. Ok, tegelikult päris hästi siiski ei meenunud, ainult et need kolm osalist olid esindatud. Logiraamat on vahepeal ära kuivanud, kuid aare on sellele vaatamata üsna räbalas seisus.
Mäletan, et lapsena oli mu lemmik lennukimudel Tu. Numbrit kahjuks ei mäleta - ilus, suur ja sinine oli. Kohapeal ei tõusnud ega maandunud tol hetkel ükski lennuk, aga ikka oli tore logida. Aitäh!
Tegime peatuse teel TVJ-st maale vanaema juurde.
See logiraamatuke oli ikka väga õnnetu seal sees. Ligumärg. Kuivatasime niipalju kui sai autos salongisoojendusega seda teha. Kuna kilekott on täitsa katki, siis võtsin selle ümbert ära.
Aare tuleb panna tagasi nii, et kaas jääb ülespoole ehk et magnet on kaane küljes - siis EHK ei pressi vesi kaane ja karbi vahelt nii sisse.
Lennukit ennast jah seal ei ole aga omal ajal sai sellega ringi lennatud küll, tollal veel Nõukogude Liidus.
Väike logiraamat on läbi vettinud, kile ümber veel veidi päästab allpool olevaid paberikesi aga vajaks uuendust.
Paar korda kiviga visata, aga vaat kus andis oodata... nii nende koduaaretega kipub olema (teavad põlised geopeiturid rääkida).
Esimesel korral arvasin, et piisab umbmäärasest teadmisest, et eks ta seal kusagil lennukite lähedal on. Lennukeid on aga seal platsi peal igasuguseid; lisaks lendavatele isenditele on Joy Air, siis need tontlikud Med View ja Hak Air linnukesed, üks nimetu vrakk mis on Magneticule tuumapeade testimiseks eraldatud või tont teab mis...
No jalutasin seal gaasitanklas ringi, tundsin ennast kahtlasena ja mõtlesin, et siin küll ühtegi objekti pole, mida turvafirmat äratamata nokkida võiks. Sõitsin minema. Pärast aga mõtlesin, et kui teised hakkama saavad, saan mina ka - parkisin, leidsin, logisin ja ei tundunudki sel korral enam nii kahtlane.
Ma ei jõudnud veel isegi nulli määrama hakata, kui juba keegi kiirem seltskonnast hõiskas, et leitud.
Leidsime, täitsa märg oli teine. Aga kuivatasime topsi ära ja panime uue grip-koti.
Kiire leid, aitäh! Vaade sealt kah väga hea, nägime isegi ühte suuremat lennukit tõusmas
Koordinaadid näitavad natuke mööda aga leidmist see ei sega. Gaasitanklat külastas mu seal oldud aja sees ainult üks klient, seega sain üsna rahulikult logi kirja panna.
Ei mõistnud algul aarde nimetust ja põhjust antud kohas paiknemiseks. Tuleb välja, et kunagi oli selleks põhjus ikka olemas. Vaatasime õhkutõusvaid ja maanduvaid lennukeid. Põnev oli, ei saanud kohe kuidagi minema. Aare leitud ja korras.
Saan aru, miks aarde nimi on Tu-134, kuid kahjuks on onukesed lennujaamast selle raudlinnu ära vedanud ning nüüd on see lihtsalt bensiinijaama aare. Kunagi kasutati antud lennukit igasugusteks õppusteks (tulekahjud, terroriaktid jne.). Tänapäeval on antud harjutuste jaoks natuke edasi paigutatud mingi raudlind. Igatahes tänapäeval seda Tud seal pole. Selle eest aare on. Natuke küll niiske, kuid siiski olemas. Samuti on hea koht lennukite maandumisi ja õhkutõusmisi jälgida. Peale logimist sai minionile esimest korda maanduvat lennukit lähedalt näidata :) Tänud aarde eest!
Ülemiste asemel keerasin hoopis siia. Veidi aega ootasin, et tankijad lahkuks, siis kuivatasin logiraamatut. Ehk peab veidi aeg kuivana. Aitäh aarde eest.
Autost välja, veidi kõndimist, autosse sooja ja siis uuesti ja siis tuli :D
Ei ole varem siia lähedale sattunud. Nüüd sain skoorida. Aitäh!
No päris põnev, kui istud aare käes autos ja tullakse tankima :D Õnneks teisele poole ja tegin mõned kiiremad liigutused. Tänud!
Kunagi ammu sai aare tegelikult ära võetud ja praegu enda üllatuseks avastasin, et ma pole siia logi ära teinud. Kahjuks peast ei mäleta, mis kuupäeval seal käia sai.
Möödasõites sai väike peatus tehtud, logitud ja mõned õhkutõusud vaadatud. Ikka veel on äge vaadata. :) Tänud peitjale.
Sobis m6nusasti 6htuseks draivinniks peale shopingutuuri. Esimese ringiga käis Krissu ja kaes asja yle, siis tulin mina ja ulatasin oma abikäe et saaksime oma konksud kirja. tänud peitjale
Päeva lõpetuseks vaatasime lennukeid ja kohtasime teisi geo kolleege. Oli meeldiv!
Talvel oli kogemust napilt, ei leidnud. Nüüd suveks asjad selgemad. Tänud peitjale. Kahjuks uus logiraamat märg, vajaks hoolitsust.
TU-134 on minu jaoks lennuk, mis meenutab üht ägedat suve EÜEs. Just tänu Märdile, kes oli olnud juba varem lennuki pardasaatjaks ning ka mind malevasse kutsus. On meenutada nii mõndagi. Kolmepäevane kiirkoolitus venekeeles esmaabist, tegutsemisest nii lennuki kaaperdamise kui hädamaandumise korral. Anti ka ülevaade Tallinnas toimunud lennuki kaaperdamise üritustest, millest tol ajal avalikult ei räägitud. Rõhutati, et stjuardessi ülesandeks on kõik kurjad kaaperdajad "rajalt maha võtta", vajadusel ka kuuli ette viskuda, et lennumeeskond saaks õigel kursil püsida. Ja olimegi valmis töötama nn. teise stjuardessina, kelle vastutusala olid pagas ja post ning jookide serveerimine reisijatele lennu ajal. Siiani on minu jaoks kõige kaunimad taevavaated pärit just nende öistest-vara hommikustest kodu poole sõitudest TU-134 pardal. Tore oli kolmepäevane puhkus Alma-Atas, seal toimus lennuki meeskonna vahetus ning teine meeskond sai paar päeva puhkust kuni uue lennuni. Imekaunis puhkepäev Sotšis, minu seni ainuke puhkus Mustamere ääres. Ja äikesesse maandumine Harkovis, kus oli lühike lennurada ning äikese tõttu oli maandumine komplikatsioonidega. Lennuk ei saanud libedal rajal pidama, sõitis mööda rajalõputuledest ning pääsesime napilt mutta sõitmisest. Meeskond oli näost valge, aga reisijad ei teadnud sellest ohust midagi. Neile jäigi mulje sujuvast maandumisest sähvivate välgunoolte vahel. Tänud meenutamast ehk suur tänu peitjale!
Vahetasime täis logiraamatu tühja vastu. Uus on küll tunduvalt õhem , aga ehk kestab kuigi kaua. Suured tänud aarde eest.
Karp on kannatada saanud ning ei sulgu enam piisavalt ilmastikukindlalt. Logiraamat on täis ja üsna märg ka, napilt kirjutamiskõlblik. Vajab omaniku hooldust.
Kiire leid möödaminnes, pikemate kätega inimene ei pea autost välja ronimagi;) Logiraamat on küll täiesti täis, sain veel oma nime nurga peale sokutatud.
Teel Soodevahe aarde juurde tegime väikese peatuse. Kuna logiraamat oli jääs, olin sunnitud viimasele lehele logima. Lehti lahti sulatada ja kuivatada polnud kahjuks aega. Aitäh aarde eest!
Leppisime Mikiga kokku, et lähme korjame uue aarde ära st tema paneb nime kirja ja ma lisan kellaaja oma nime juurde. Olin roolis ja sõitsin Miki juhiste järgi, kui äkki käskis bensukasse keerata. Midagi ei saanud aru, sest otsitav aare ei asunud mitte siin bensukas. Käskis autost välja tulla, ise võttis poisid näppu ja suundus lennukeid vaatama - üks just maandus. Ma seisin ja ei osanud midagi teha. Miki ainult naeris, et tee midagi kasulikku, näiteks otsi ja logi aare ära. Alles siis taipasin kaarti vaadata ja sain aru, miks siin peatuse tegime. Karp jäi kiirelt näppude alla. Panin nime kirja ja võtsin minigripist pliiatsi välja ja panin lihtsalt karpi. Aitäh!
Kiire leid ja edasi Soodevahe juurde. Tänud peitjale.
Ma vist pimedaks jäänud.Kõik mida ma nägin oli üks maanduv lennumasin.
Pidin veidi passima ja lennukite imetlemist imiteerima. Õnneks üks maandus ka. Britt - 262
Parkisime ennast aarde ja taksojuhi vahele. Logides uudistasime lennukite maandumist ja kohalt startimist.
Pisikeks aaret leida autost väljumata just iga päev ei juhtu. Aga täna see õnnestus. lisasin käepäraste vahenditega logiraamatule 8 lehekülge, mõneks ajaks peaks see mure unustatud olema. Olen seal kandis lastele lennukite tõusu ja maandumist näitamas käinud, seega koht tuttav juba.
Leitud ja logitud. Panin karbi tagasi nii hästi kui sain, momendil jäi püsima. Tänud peitjale.
Sattusin lähedale ja skoorisin. Aitäh! Logiraamat peagi täis
Gaasitankijaid oli rohkem kui loodetud ning pidi natuke aega surnuks lööma. Salamisi lootsin, et ehk tuleb vahepeal mõni lennuk, aga ei miskit. Peale värviliste tulede ei saanudki midagi näha.
Peale seda kui üksik taksojuht oli ennast, kui ka oma neljarattalise ära tankinud, saime logitud.
Autoga sõitsime kōrvale, tuvastasime aarde. Ootasime gaasitankijatest mugude lahkumist ja logi sai kirja. Tänud! :)
Sõitsin bussiga lõppu, seisin objekti kõrval, geps näitas paar meetrit veel edasi, aga kuna seal midagi polnud, jäin objektile kindlaks. Nägin kaht lennukit õhku tõusmas.
Hops-trillalaa, tuli aare (taas) üles ja kuna niikuinii oli vaja poes käia, siis miks mitte teekond väikese (nii 25+ km) ringiga visata. Aeda nägin, lennukit nägin, aaret nägin. Äkki olen kunagi ka selle lennukimudeliga sõitnud - nimelt, kui Saatse saabas välja jätta, olen vaid korra Venemaa pinnal viibinud. See toimus umbes 25 aastat tagasi, kui minu elu esimese lennureisi ümberistumine leidis aset Peterburi lennuväljal. Aega arvestades on väga tõenäoline, et mõni taoline "analooge mitteomav" imeriist meid sõidutas. Mälupildid on muidugi väga udused ja üksikud.
Logiraamat hakkab ka peagi täis saama, aga ilmselt on peitja sellega arvestanud. Aitäh!
Muutsin aarde staatust. Uus staatus on "OK / Aktiivne". Aed on aarde juurest meetrikese kaugemale kolinud ja saab jälle otsimas käia. Kuigi vaadates sealset praegust ehitusaegset lahendust (200 meetrit okastraadiga aeda on asendatud ehitusaiaga), võib igaüks lihtsalt lennurajale kõmpida.
Muutsin aarde staatust. Uus staatus on "Ajutiselt kättesaamatu". Paneme aarde praegu mingiks ajaks puhkusele ja vaatame, kaua ja mida seal ehitatakse. Ka meie peategelane on natuke asukohta ja värvi muutnud.
Sein on ees kas näed sa. Sein on ees. Ilmatu lai. Kõrge ka.
Jään ootama kuni see ümber kukub.
Aare oli tõesti aiaga eraldatud, kuid tegime pätti ja saime aarde siiski kätte. :)
Võib-olla mäletan peidukohta valesti, aga eile mööda sõites tundus, et aardepeidukoht on ehitusaiaga piiratud. Käib suurem ehitus.
Kuna teistega kokkulepitud paika jõudsin varem kohale, sai vaikselt otsingutega tegeleda. Ei läinudki kaua, kui aare peidust käes oli. Nimi kirja ja edasi!
Ühel kaunil kevadpäeval olin sunnitud olema tööl ja geopeitust interaktiivsel moel mängima. Selle mängimise käigus tuvastasin tundmatu lendava objekti tuntud maapealsetelt koordinaatidelt. Õhtul sai seda imeasja kaema minna ja oma nime ka kirja panna. Tänud peitjale!
Kui Priiduga väikest georetke alustasime, siis rääkisin talle salapärasel toonil, et õhtul täpselt kindlal ajal lähme täpselt sellisesse kohta. Et see on ühe aardega seotud. Priidul tekkisid kohe erinevad teooriad kellaajalisest aardest, mugudest ja onu Vanjast, mida ma ümber lükkama ei kippunudki. Tegelikult aga saime hoopis Ragnega kokku, et koos Tu-134 leidma minna. Kohapeal oli Ragnel kärme leid. Kodukord oli varem paika pandud ja saime Priiduga veel põhjalikult otsida. Kõik muud kohad olid täpselt peidukad, aga mitte see koht, kus aare tegelikult oli. Vahepeal tuli üks auto ennast täitma ja tegime pika lennukihuviliste pausi. Ja siis tuli järgmine. Kui lõpuks otsimisega jätkata saime, andis ka peidukas ennast näole. Aitäh peitjale.
gps juhatas algul veidi viltu, aga sai leitud
Parkisin, vaatasin maanduvat lennukit ja ootasin, kuni paar gaasitankijat lahkusid. Päike paistis, kiiret polnud. Ilus.
Meie esimene tõeline drive-in aare. Päris vahva leid oli ja tore, et meie geopimedus hakkab kaduma :)
Alguses sai valest kohast otsitud ja lisaks sõitis üks mugu veel kohale, nii et pidin väikse pausi tegema, kuni ta seal asjatas. Kui mugu lahkus sain jälle otsima hakata. Lõpuks leidsin ka õige koha ja sain logida. Tänud peitjale!
Peale Bauhoffi külastamist tegin haagi selle aarde juurde. Oi kui katki oli minigrip ja oi kui märg oli logiraamat. Üritasin peitjaga ühendust võtta, et tegevusplaani arutada. Pidasin plaani koju kuivama viia. Lõpuks kuivatasin logiraamatu autos ära ja panin uue koti.
Ootasime kuni üks takso on end tankis ja peale tema lahkumist sain aardele näpud taha. Nägime ka paari lennukit õhku tõusmas. Lahe!
Väga lihtne aare, mille jälle enda jaoks raskeks mõtlesime.
Puhas skoorimine. Sarnaste isenditega on kunagi lennatud küll ja küll.
Selle lennuki pärast on tulnud palju kordi linnast väljasõiduks just see tee valida.. seega oli koht kohe selge. Veidi aega pidime trepil lennukivaatlusi teostama, kuni ühe auto lahkumiseni. Seejärel sai otsinguid alustada ja leid tuli ruttu. Meeldivad selliseid peidukad, tänud peitjale!
Kiire leid, aga liiklus gaasitanklas on uskumatu.
Ei teadnudki, et gaasiga sõitjaid niivõrd palju meil on. Peale pikemat ootamist tekkis lõpuks muguvaba hetk otsimiseks ja logimiseks.
Kuna liikvel oli palju mugusi, siis oli vaja pisut seal niisama asjatada. Õnneks oli ilm piisavalt rõve ja vihmane ja peidukas selline, et ei äratanud väga kahtlust, siis sai üsna kiirelt selle aarde kätte võetud ja logitud.
Esimese hooga aaret ei leidnud. Ettekäändena toon lendavad lennukid ja parkivad mugud, tegelikult olin ikka täitsa geopime. Vaatasin siis seisvat vanakest ja meenutasin oma reisidel lendamisi nii selle TU-134 kui ka vanema mudeli Tu-124ga. Oli ju veel varem ka TU-104, siin meenub lauluke ТУ-104 самыи лучший самолёт Ту-104 некогда не упадёт Paraku lauldi seda leinamarsi viisil. Selline lennukite meenutamine tegi pilgu selgemaks ja aare saigi leitud ning logi raamatusse kirja pandud. Aare on ikka rohkem mikro kanti. Tänud huvitavat kohta näitamast.
Ei saanud mina ennast käima. Kohti nagu oli, kuhu vaadata, aga kõndisin tuima näoga ringi, kuni Kati lõpuks leiu ära noppis.
Natuke ikka läks aega, päris pimesi ei leidnud, pidi ikka silmad enne lahti tegema ja siis polnud ka logimisega enam probleeme.
Aare heas korras. V: Rinnamärk Berlin, J: Eesti 1 kroonine münt
Olen kah millegi taolisega Musta mere äärde lennanud ca 30a tagasi. Mul on küll meeldivad mälestused :) Aarde kohta, kui usaldada nina rohkem kui koordinaate, siis on lihtne leid. Kaamerasse saab ka lehvitada ja ähvardavate siltide taustal selfisid teha, kui selline kalduvus on. EVEJ.
Sama tüüpi lennukiga lendamisest on selgelt meeles käetugedesse sisseehitatud tuhatoosid!Olid ikka ajad! Ryanairi õhkutõusmise ja juhuslikult möödajooksnud rebase pilgu all sai leitud ja logitud.Tänud peitjale!
Ma ei saa aru, miks me siin pidime kaks korda käima. Lendamine on tore ja lennukid seksikad, aga see kunagine nõukaaegne playboy nii hurmav nüüd ka pole. Järgmine kord siis saab planespottingut teha loodetavalt teiselpool müüri
Jõudsime kohale täpselt siis, kui vihmasadu lõppes ja saime ilusti ja kuivalt ära logitud. Aitäh! :)
See aare on minu külastust päris kaua oodanud. Ilmselt ootasin ma, mil rattatee valmis saab. Nüüd saigi seal minu rõõmuks mõnusasti sõita - vähemalt mingi osa teest. Aarde leidmine oli imelihtne. Oleks jõudnud ära logida küll, kui ühel ammusel ajal, kui siin veel ajutine valgusfoor seisis ja minuga autos koos istuvad geopeiturid mind umbes 17 korda utsitasid aaret logima minna, kuniks fooril punane tuli põles. Aitäh!
Ma ei jõudnud veel autost väljuda, kui kallis juba leidis.
Ma juba mõtlesin, et pean üle aia ronima hakkama, õnneks nii hull asi ei olnud. :)
Õnneks on pühapäev sealkandis üsna vaikne. Paariteist autos passitud minuti jooksul, mil vihma vaibumist ootasime, möödus meist 1 auto. Aare ise omal kohal ja lennuk ka... Ei tea muidugi kauaks teda seal on - oli teine päiris auklik. Tänud.
Tu-134 oli esimene lennuk, millega kunagi Tallinnast Moskvasse lendasin. Täna tuleb poja pere Tokyo vanaema juurest hoopis uhkema lennulaevaga. Aitäh nostalgilise kõrvalepõike eest enne Lennu jaama jõudmist.
Kaua see aare mul peaaegu koduteel oma leidmist ootama peab? Enam ei pea, leidsin ära. Aitäh!
Koordinaat tundus kahtlane, aga võib-olla siis jällegi ainult mulle. Konteiner tuli ka loogiliselt välja. Aitäh!
See oli tore koht. Sai maanduvaid lennukeid vaadata ja samas tankivate meeste päid segi aetud, kes ei saanud aru, mida 2 naist ninad maas rohus tuhnivad :) Aarde leiule aitas kaasa vihje. Peale mida hakkas see kohe silma. Tänud peitjale! P.S. Pliiatsi süsi oli murdunud, teritasin ära!
Eelmisel korral istus aarde lähedal mugutööliste kamp ja sõi võileiba... Nüüd oli leid lihtne ja kiire. Aitähh
Lennupaanika tekkis mul ka teiselpool aeda seistes, kuid soov aaret otsida oli tugevam mistahes hirmust. Aitäh kohta näitamast!
Seda tüüpi transpordivahend on mulle täiesti vastuvõetamatu. Aare siiski mitte. Maky leidis, mina logisin.
Leitud..Pärast pikka otsimist suutsin lõpuks õige koha üles leida..tänud peitjale..
Imetled kunagist lennukit, kuulad kuidas uuemad õhku tõusevad ning seal vahepeal logid.
Oh äge. Sellise lennukiga sõitsin mina ka vist kunagi lapsepõlves Musta mere äärde puhkama. Ega sellest head mälestust ei olnud. Jama oli see, et meid ei lastud maanduda ja meie lennuk tiires mingisuguse linna ümber. Lennuk käis jõnks üles ja natukese aja pärast jõnks alla. Nii me seal tiirutasime päris kaua. Mäletan, et oli väga paha olla ja kõik reisiad salongis olid näost rohelised. Ja täna näe imet, sama firma (Aerofloti) lennuk, millega mina kunagi sõitsin,maandus just lennuväljale. Ja siis tuli ka leid.
Kunagi kaheksakümnendate keskel õnnestus siinkirjutajal lausa kolmel suvel taoliste TUdega igapäevaselt ringi kihutada. Seda EÜE rühma koosseisus, mis andis puhkust tollastele Aerofloti parimatele pardasaatjatele, kes suvel puhkama lubati. 3 päeva turvakoolitust, valge särk selga, tumedad viigipüksid jalga ja 15 rublased Kommunaari kotad varba otsa, ning oligi täieõiguslik pardasaatja valmis. Ja lennatud sai alates Murmanskist kuni Surguti ja Alma-atani välja. Moskva ja Kiievi otsi sai päevas lausa 2 tükki tehtud. Kuid meeles on ka kahepäevased äikese tõttu reisi edasilükkamised Tbiliisis või puhkepäevad Taškendis ning Sotšis. Ja kõike seda nende samade TU-134dega, milliseid oli Tallinna baasis 11 tükki. Igal neist oma iseloom ja isegi erinev müra. Seal aarde kõrval seisev isend pardanumbriga 65 890 oli tol ajal neist üks uuemaid, kuid just sellel lennukil oli komme maandumise lõppfaasis (idapoolt Tallinnale lähenedes umbes Pirita jõe kohal), siis kui välisrõhk muutus suuremaks, kui lennukis sees kompressor pumbata suutis, paisata kõva raksatusega sissepoole lahti oma peauks. Teadaolevalt sealt midagi ega kedagi alla ei kukkunud, kuid pardasaatjate, kelle istekohad just seal ukse kõrval, ehmatus oli ikka päris suur. Väidetavalt remonditi selle lukustussüsteeme korduvalt, kuid ilmselt siis mitte väga põhjalikult, sest antud juhtumisi oli kuulda ikka päris mitmel korral ja erinevate inimeste suust.
Aga aarde leidsime kiiresti. Oli teine igati korras, kui mitte arvestada lõhkist minigrippi logiraamatu ümber, kuigi teeremont on talle päris külje alla pugenud. Ehk lähemale enam ei tule.
Kuna eelnevalt oli kaardirakendustes ainuvõimalik asukoht tuvastatud, siis öösel teel koju sai tehtud kiire drive-in. :) Mina tänan.
Nu ei olnud täna meie päev, aga see aare jäi vähemasti näppu! Tänud peitjale!
Vaatasin lennukit ja logisin aarde. Ei tahtnud seal kaamera ees pikalt poseerida. Aitäh!
Teeremont. Traktorid. Autod. Töömehed... Pori... Huvitav, kas nad ise ka teavad, mida nad seal teevad? Pilt oli umbes selline, et üks teeb tööd ja kümme arutavad, kuidas see üks seda paremini teha võiks.
Igastahes, tegin asja sinna, kuhu vaja, võtsin, logisin ja panin tagasi. Pilk lennukile ja lasime varvast. Töömehed hakkasid tegema nägu, et neil just siiapoole vaja oma järjega tulla.
Aa, kaamera oli ka või? :D Noh, ehk naeratasin siis sinna kah.
Aitäh aarde eest! Lennukid mulle iseenesest ei meeldi...
Üks sinine nägu sai täna parandatud. Jälle on see hetk kus peab imestama et kuidas ometi... Seekordne leid toimus umbes 2 sekundiga, kaaslane ei jõudnud autost väljagi veel :P
Mudane ja suurte masinatega. Ehitusmehed on liikvel. Mišale meeldiks. :)
GP 1270 / GC 1506
Käisime jälgi tegemas. Valgeid jälgi lumele ja natuke kauakestamaid pori sisse. Mõnus omapärane kant, rasked roomikmasinad liiguvad ringi ja oskajal inimesel on võimalus ennast vööni mutta uputada. Kiirustage, seltsimehed mudanautlejad, karta on et pori ei jätku siin enam suveni ja asemele astub poliitiliselt korrektsem pinnas.
Mõnus kiire peatus õhtu lõpetuseks. Kohapeal oli omajagu sildihuumorit. Aial näiteks silt, mis teatas, et tegu on lennujaama turvatsooniga ja seal siseneda võib üksnes eriloaga. Väravat muidugi polnud. Sellist luba tahaks küll näha, millega sealt aiast läbi saaks. Aitäh peitjale.
Eelmisel korral siinkandis geotuuril olles jäi keelumärgi tõttu see aare võtmata. Mõtlesime, et seekord TEEME TEISITI. Aarde poole lennates andsid märgid ka seekord juba varakult teada lähenevast lennukeelutsoonist. Lasime madallennul edasi. Järgmine hoiatav märk, meie ikka KINDLALT EDASI. Siis saabus juba konkreetne märk, mis ütles, et kui sa pole lendav ühistransport, ega lendav kohalik, ega ka lendav ehitaja, siis edasi minna ei tohi. Miks nad ometi INIMESTE EEST nii suuri lennukeid peidavad? Noh, mõtlesime siis: taksoks maskeeruda pole võimalik puuduva plafooni tõttu, bussiks väikse suuruse tõttu, ehitustranspordiks puuduva kasti tõttu. Selgus, et kõige lihtsam on end maskeeruda kohalikuks lennukiks. Mõttekaaslasi tundus meil palju olevat, sest lennukoridor oli omajagu umbes. Maandumisloa me igatahes saime ja nii 15:05 paiku puudutasid rattad maad. Ruleerisime TU-134 lähedusse ja väljusime lennukist. Ilm polnud meeldiv ja seetõttu tegime ruttu. Selle kõige peale võiks küll lasta ennast nüüd natuke üle rullida.
Tänud peitjale mõnusa lennu eest ja tänud ka Reinole täpsustatud koordinaatide eest!
käisime kristoferiga ilusat ilma ja katkist lennukit vaatamas. kiire leid, puhas teostus. tänud.
Aare täitsa olemas. Sai teist veidike kuivatatud ja vettinud pliiatsijupi asemele uuem asendatud.
Väike jalasirutus. Aare paiknes siiski mitte ülessongitud alal (koordinaadid ehk sekunditega 56.2 ja 49.6). Yänud peitjale.
Nullis olid värsked buldooserijäljed. Aaret ei leidnud. Kuna varasemad logid ei viita et aare võiks nullist oluliselt eemal olla siis väga palju kaugemalt ei otsinud ka. Palun kontrollida.
Leitud ja logitud. Saabudes nulli, tuli minu kõrvale üks buss, kes hakkas keset seda inimtühjust tegelema oma toimingutega. Mugu kohmetu tegevus võttis mu piiratud ajast 20 minutit. Kannatus viis sihile. Konteiner ja selle sisu heas seisus.
Leid oli kiire tulema, aga veel kiiremini leidsin maast pangakaaardi, mille me peale leidu pangakontorisse viisime. Tänud!
Seda, et Suur-Sõjamäe tee on remondis, ma ei teadnud. Taavi teadis aga mulle ei öelnud. Kuigi Smuuli teelt lähenedes oli vasakpööre keelatud, siis Suur-Sõjamäe teel olles otse sõitmise keeldu näha polnud. Öine liiklus oli hõre ja nii meist ei möödunud ühtki autot aarde otsimise ajal. BYOP (ehk pliiatsisüsi on murdunud ja pliiats vajab väikest teritust) (sellise konteineri ümber võiks olla kumm, siis on kindel, et kinni on) Aitäh!
Jah, sügaval nõukogudel ajal, 5-aastasena, olen isegi saanud Tupolev-134-ga lennureisi Gruusiasse teha. Selles vanuses mingit ohutunnet ei tekkinud muidugi, lihtsalt lõbus oli.
Rattaga pääsesin nulli küll, kuigi jäin muutsuunaliiklusega rajal fooritsüklist pisut maja ja pidin lõpuosa savisel teepervel rassima. Teetööd olid aardele ikka päris külje alla pugenud, tundub et aardepeidik ongi esimene objekt, mis seal üles kaevamata jääb. Kõik heas korras, ainult selle suurusega konteiner nimetatakse üldiselt mikroks. Aitäh!
Tänu teetöödele küll pisut raskendatud lähenemine aga muidu täitsa tore koht.Tänud peitjale!
Huvitav, ma ei näinudki keelavat märki. Muidugi see võis ka vabalt märkamatuks jääda sellise liiklusvoolu juures nagu seal oli kl pool 5 õhtul. Ei paistnud, et keegi oleks sellisel juhul end sest märgist segada lasknud. Igatahes sai aardeni ning kuigi teetöölised olid suht lähedal, sai siiski ka kiirelt logitud. Lendavaid lennukeid ma ei näinudki. Tänud aarde eest.
Meil oli kindel plaan selle aarde juurde minna, aga kuna me ei klassifitseerunud ei ühissõidukiks ega ka kohalikuks elanikuks, siis telliskivi märk meid aardeni ei lubanud. Kahju, tahtsime lennukeid näha.
Keerasime märgi ees otsa ümber ja suundusime Sõjamäe aarde juurde.
Taaskord mitteleiu logi. Seekord oli teeotsas keelumärk, mis andis õiguse tee ehitusele sõita ühistranspordil ning tee ehitusega seotud sõidukil. Kuna geopeiturite klauslit polnud, jääb leidmine aega, kui uus tee avatud.
Lennuki saba oli teelt hoolimata pimedusest siiski näha, aardega läks natuke aega, aga pärast vihje lugemist sai Mikk küüned taha. Aia äärest ehmatasime priske jänese jooksu. Aitäh!
Seekord ei õnnestunud geopeitusega tegeleda.
2 nädala pärast katse 2.
Seoses teeremondiga on seal praegu paras peavalu. Ja looda sa, et siis vähem liiklust. Vaatamata keelumärgile käis tihe sebimine. Õnneks oli leidmine lihtne.
Vahetasin katkiläinud konteineri uue vastu. Muidu kõik endine.
Lennuk korduvalt nähtud, täna tegime esimest korda peatuse ja vaatasime lähemalt. Alul istusid teised autos kuni ma valesid asju kangutasin aga varsti tulid nad autost välja maanduvaid lennukeid vaatama. Halli putka juures olevalt äärelt on päris hea vaade nii maanduvatele kui aias seisvale lennukile. Lõpuks leidsin aarde üllatavalt lihtsalt kohast ja jätkasime teekonda.
P.S. karbi kaane kinnitus ei ole kuigi tugev ja avades läks üks kahest veel pooleks ka nii et uus karp oleks abiks. Suur sorri.
Õnneks on lennuk juba ammu teada ja nähtud, niiet väga kahju ei olnud, et öö pimeduses seda ei näinud. Aare tuli peidukast välja ruttu.
Õhtu hämaruses kohale jõudes avastasin ühe mugu eest, kes kasutas lähedal asuvat teenust. Kiire hinnang olukorrale- tuleb veidi oodata. Õnneks võttis toiming vähe aega ja peagi ta lahkus. Siis hakkasin tegutsema mina. Minu toimingud läksid kiiremini ;) Aitäh
Sellest aardest viib tee iga päev mööda ja täna lõhkusime rutiini ning tegime peatuse, et logida. Tegelikkuses kõndisime küll pigem nagu kaks kassi ümber palava pudru. Kärsitutena olime juba loobumas, aga siis sattus mu pilk õigesse kohta. Tagasipanekut pidime ootama. Tanelil oli see esimene ja erilist vaimustust vist veel ei tekkinud. Mina aga tänan ;)
Tee ehitajad olid parasjagu oma valgusfoori aarde juurde paigaldanud ja seoses sellega tuli otsimisse pause teha, senikaua kuni rahvas punase tule taga seisid. Õnneks tuli tops kiiresti välja ja kõigest kahe pausiga oligi tops käes.
Lennuk sinder ju aia taga. Päris hästi ei näinudki, kas on samasugune, kui omal ajal, mil sai Nõukogude Armee kuludega Usbekistani lennatud. Ju ta on. Kuna otsimise käigus pudenes midagi pidin jälle abikaasale helistama, et küsida ega nano ei ole. Ei olnud. Tegelt tuli aare küllalt lihtsast kohast välja. Tänud.
Miat huvitas siin lennuk rohkem kui aare otsimine. Kahjuks oli aed vahel ja lennukit me lähemalt ei saanud uudistada. Logisime ja liikusime edasi Viimsi aarete poole.
Lennuk- too õige siis, oli tõepoolest vaevumärgatav- pimedus oli võimust võtnud. Aare andis ennast välja siiski lahkelt ja leebelt.
Sügispimeduses lennukit peaaegu ei näinudki. Aarde aga leidsime küll üles :)
Nulli sõites tegime pisukese auringi ümber tumeda auto, kus sees kaks naisterahvast miskit uurisid. Kahtlustasime esteks kolleegide kohalolekut, kuid nemad autost ei väljunud. Meie ka ei väljunud, vaatasime ringi ja ootasime...ootasime ...ja veelkord ootasime. Lõpuks said neil jutud räägitud ja tehti madalstart. Meiegi startisime nulli suunas :). Samas startis ka üks lennuk, no küll ikka mürises teine :D. Tänud!
Nullis auto, naised sees...gevaliat ei paistnud. Jäime ootele ning põrnitsesime kodanik Tupolevi saavutust. Auto startis, meie ka ja plangu taga ka eesti õhk...kõik said ilmselt õnnelikuks :) Aitäh aarde eest!
Lennuks teada, tankla teada, peitja teada, nimikangelasega minu teada isegi sõidetud. Tänase Tallinnatuuri käigus sai lõpuks aaregi üles otsitud. Aare paistis eemalt silma, leid oli kiire, oli aega lennukit piiluda.
Asendasime logiraamatu räbaldunud minigrip kotikese tuliuue vastu. Aare korras, evej. Aitäh Ahtole hariva aarde eest!
Hakkasin koju minema, aga siis tuli mõte võtta 2 uuemat aaret ja Tanel tuli kaasa. Kõigepealt otsisime aarde üles, siis imetlesin mina natuke lennukit. Nägime, kuidas mingi väiksem lennuk õhku tõusis, aga tegemist ei olnud reisilennukiga, seega ei õnnestunud ka sihtkohta kindlaks teha. Mulle lennukid meeldivad, neid siin ma varem märganud polnudki. Lennuki lähedalt nägemine tekitab alati mõnusa reisitunde, aitäh peitjale!
Ootamatu otsuse tulemusel sattusime seda aaret otsima. Ühest bussist jäime Vessel napilt maha, aga õnneks tuli kohe järgmine. Leid tuli kiirelt. Autoga on saanud sealt küll ja küll mööda sõita. Aitäh!
Olin kodu poole teel, aga kuna olin sobiva bussi peal (45), siis otsustasin ka aarde juures ära käia. GPS-i kaasas polnud, kuid mobiiliga sai kenasti hakkama. Alguses põrutasin aardest suure hooga mööda, samas õige asi jäi samuti üsna ruttu silma. Bussiga ära sõites tekkis mingi hetk küsimus, et kuhu buss nüüd sõidab (kunagi ammu kui seal viimane kord bussiga sõitsin, siis buss läks otse, nüüd käib kuskil kvartali vahel tiirutamas). Bussijuht alguses vastas, et ikka kesklinna läheb ning Ülemiste keskuse juurde ka, kuid seejärel otsustas ta nalja visata ja ütles, et ei, ma viin teid metsa seenele :D Sellised lõbusad bussijuhid sõidavad ringi :) Aitäh aarde eest!
Signe leidis esimesena aarde aga mina sain uhkustada, et oma esimese õhureisi tegin sarnase isendiga. Kusjuures õhkutõus toimus siis Ämari lennuväljalt kuna siin toimus remont.
Õnnestus lähedalt näha Ryanairi maandumist. Inimesed visati langevarjudega välja, et mitte maksta lennujaama tasusid. Pole nendega ammu lennanud, kas aknakatete üles tõstmine on ikka piletihinna sees või peab krediitkaarti lehvitama, et välja vaadata?
Esimesel katsel üritas üks perekond meeleheitlikult oma autot tankida. Kogu pere oli püstolit hoidmas. Ei tea, kas gaasiga tankimine ongi pikem protsess või oli mängus kotermann, aga jõudsin eemal 8 minutit oodata, kuniks otsustasin vahepeal ära käia. Pool tundi hiljem oli plats puhas. Tänud
Lubasin Andrele eelnevalt, et viin ta lennukit vaatama. Poisiussil oli kohapeal uudistamist küll. Mureks oli vaid see, et aed oli kõrgevõitu. Kohapeal ootasime ka paarkümmend minutit, et ehk mõni lennuk tõuseb või maandub, aga paraku ei juhtunud selle aja jooksul miskit. See jäi siis ka tänase päeva viimaseks - siit edasi liikusime Ülemistesse kus mul õnnestus oma burgerilubadus täita. Tänud peitjale!
Tegime linna asja ning otsisime ühtlasi ka mõned aarded. Siin mängisime enesekindlaid geopeitureid ning jätsime gepsu lausa autosse.
Finnair, õigupoolest küll vist Flybe, TU-134 ei pruugi, aga kohvri rattad suutsid nad sellegipoolest küljest lahti harutada. Õnneks on neil siiski olemas kohvriremonditöökoda - ju siis on seda nii tihedasti vaja. Ja asub see töökoda kenasti selle aarde haardeulatuses. Tulemus - kiire leid. Ja kui logi kirjas, uurisime seda nimeobjekt ka, nii palju kui üle aia paistis. Kas järgmine aare tuleb umbes nimega Katkine poolakas? Tänud ka, oli jälle asja kodust välja.
Möödusime siit õhtupimeduses. Hea ja rahulik, päevase ajaga võrreldes täitsa nagu öö ja päev :). Samas jah, otsimisele aega ei kulunud. Kuigi näitas nullpunkti veidi eemale, siis loogikaga võttes saime aarde kiirelt välja võtta. Lennumasinat ennast pimedas ei näinud, aga see polnudki eesmärk.
Tänud aarde eest!
Kohale jõudes ootasin enne tegutsema asumist kuni üks taksojuht lõpetab tankimise. Otsimisele õnneks üle poole minuti ei kulunud. Kerge väsimus oli peale hakanud tulema ja oli soov kodu poole sõita.
Selle aardega lõppes mu tänane geosõit. Kokku kogunes 108km Tallinna siseseid teid. Ei arvanudki, et on võimalik nii palju rattaga linnast väljumata sõita. Igatahes on suur vahe kas sõita 100km maanteel või linnas. Kõik need augud ja äärekivid panevad perse ikka korralikult valutama.
Tänud aarde eest!
Sander ei saanud üle ikka tahtis endale FTF. OTsisime siis aarde, kuni ei näinud et üks auto pöörab ringi ja nüüd neljakesti kõik teeme seda.
Võtsime vastupunniva Merle jälle pantvangiks ja toimetasime lennukit vaatama. See läks lihtsalt, täitsa vastavalt raskusastmetele.
Leitud. Ilmselt on peitja järgmist aaret oodata siis Tartumaale :)
Uut aaret nägin muude asjatoimetuste vahel umbes 21:00. Kuna tund juba avaldamisest, siis kuskile ei kiirustanud - nagu viimasel ajal näha pole Tallinas siis enam lootustki esmaleidu püüda. Muud tegemised linna peal tehtud, sai lõpuks autonina lennuki poole keeratud. Kohapeal toimus aktiivne otsing sisaliku ja jrudi poolt. Kuid nii kiiret leidu pole mul vist olnudki. Põhimõtteliselt nii kui autost välja sain, konteinerit ka märkasin. Ütlesin, et leidsin ja siis ei läinud teistel ka enam kaua. Suureks üllatuseks oli logiraamat puhas. Seega plaaniväline FTF kl 22:17. Täname. Praegu kasutatakse seda lennukit õppuste läbiviimisel, päästetööd, kaaperdamine jm. Sellepärast ta seal ongi.