Tüüp: Mõistatusaare Maakond / linn: Järvamaa Raskusaste: peidukoht 3.0, maastik 2.0 Suurus: normaalne Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
Sõidad jälle mööda igavat Rapla-Türi vahelist maanteed... Käru. Siin on juba käidud, aaregi leitud. Kolu... mis veider nimi. Huvitav, miks küll selline nimi... Peaks õige kinni ja vaataks vähe ringi? Tuulutaks keha, mõistust ja hinge :D Äkki leiaks isegi mõne aarde?
Ühe aarde võib Kolust leida nüüd küll, selleks on tarvis käia sellistel koordinaatidel:
58° 48´ 02,8"
25° 15´ 49,8" Siin on ka aarde nullpunkt
58° 48´ 09,0"
25° 16´ 44,1"
58° 47´ 59,8"
25° 15´ 17,8"
Nendes punktides Sa kuskile ei roni ja midagi ei näpi (milleks kurnata oma jalgu ja käsi?) :D, vaid usaldad oma nägemismeelt lihtsalt...
58° 47´ 57,4"
25° 14´ 46,7"
Sealt leiad ühe silda tutvustava sildi ja siis kõnnid üle silla, et leida teiselt poolt silla alt Sind huvitav kivisse raiutud info...
Sel teekonnal üritad leida vastused küsimustele:
A- mitut võõrkeelt oskas Märt?
B- mis on seinal oleva neljakohalise arvu viimase ja esimese numbri vahe?
C- mitu sümbolit on raiutud silla alla ühe kivi ülemisse ritta?
D- mis on seinal oleva neljakohalise arvu viimane number?
E- Mis on Markii ja Kuninga eesnimede tähtede summa?
F- Mitu M tähte on raiutud silla alla kivisse (vähemalt sama palju kõrtse pidi olema igas mõisas)
G- mitut suurt akent näed Sa Kolu mõisa otsaseinas, piiludes värava vahelt?
Aare ise asub seal:
58° AB´ CD,E"
25° FC´ FG,F"
Kolu aaret ei ole viisakas otsida pimedal ajal, sest Kolu on hämmastavalt eramaine- ka Kolu mõis on eraomanduses, seega olgem aaret otsides ja Koluga tutvudes väärikad! Päise päeva ajal on kõik punktid nähtavad-leitavad. Aardekonteiner ise ei asu eramaal.
Head Koluga tutvumist kõigile!
Aare leitud, võib erksal meele taas edasi sõita :) Turvalist reisi jätku!
Vihje: Koluga kohakuti, kolust allpool
A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M|0|1|2|3|4
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z|5|6|7|8|9
Lingid: pole
Lisapunktid | Tüüp | Koordinaadid |
---|---|---|
![]() |
Lõpp-punkt | Geokontroll 50/322 |
![]() |
Vahepunkt | 58° 48.0466' 25° 15.8300' |
![]() |
Vahepunkt | 58° 48.1501' 25° 16.7350' |
![]() |
Vahepunkt | 58° 47.9970' 25° 15.2970' |
![]() |
Vahepunkt | 58° 47.9560' 25° 14.7790' |
Aarde sildid:
soovitan (3), mahajäetud_ehitis (1), lumega_leitav (1)(täpsemalt)
Geocaching.com kood: GC3748F
Logiteadete statistika:
105 (92,9%)
8
4
1
0
0
0
Kokku: 118
Tegin Koluga tutvust ja panin kolu tööle, nii ma karbini jõudsingi. Tänan.
Muidugi oleme siit palju kordi läbi sõitnud peatumata. Aga täna ei andud rahu ja tegin Koluga lähemalt tutvust. Kohati üsnagi ekstreemseks kiskus see ringkäik praeguse roheluse juures. Ühes vahepunktis seisin rinnuni haljasmassis ja napilt ulatusid infotahvlid rohelusest välja. Kõige üllatuslikumaks oli see silla infotahvel. No ei saa sellises rapikus ju midagi lugemisväärset olla. Üritasin ühelt poolt läheneda, sattusin kellegi õuele. Edasi suund maanteelt võssa ja ennäe imet, oligi post ja tahvel. Aga vot silda küll kuskil ei näe, kui vaevalt pool meetrit nägemisulatus võsas. Rügasin siis oletatavas suunas ja oligi sild. Uskumatuid asju võib ikka geopeituse käigus leida. Info leidmine raskusi ei valmistanud, geokontroll oli kogutud andmetega nõus ja sain kohe aardekarbi juurde liikuda. Selle kaane "kõrvadest" on vaid 2 alles aga hästi sättides jäi komplekt püsima. Tänud Kolu tutvustamast erilisemast vaatenurgast!
Ülesannet sai lahendatud kunagi ammu, kuid koordinaadile kohe rohelist ei saanud. Arvuti taga sai õiged numbrid kähku paika, sest kõik vajalik oli üles pildistatud. Nüüd siis paberil nimi ka kirjas. Tänud peitjale!
Need andmed said ikka kokku korjatud juba kaunikesti ammu. Meie ajalgi käis suurel sillal remont, aga ei sellel, mida otsisime. Igatahes oli kõik peaaegu õige juba esimesel korral kontrollides ja lõpu aimasime ära. Kuid kuna siis olime lõpp aardest ikka päris kaugel, nimelt küla teises otsas ning aega nappis, siis jäigi ta uut möödasõitu ootama. Ära ootas. Täna logi kirjas ja sellel lool siis joon all. Peitjale tänud tõega huvitava mõistatuse ja aarde eest
Ka minul tuli seda silda pikalt poleerida. Olin juba loobumas kui otsustasin kasutada õlekõrt ja saatsin abipalve teele. Tervitused Merle! Edasi sujus kõik veatult ja sain geokontrolli esimese korraga põhja! Logi oli natuke niiske, jätsin sinna vahele silica pakke. Tänud peitjale, see äge Kolu!
Vedasime oma kolud kohale ja vaatasime ringi. Tänu vihjele tuli leid mõistliku ajaga. Aitäh!
Lootsime, et asi läheb veidi lobedamalt, aga võta näpust. Kõige keerulisem tundus esiti see sillaalune, sest keskendusime valele objektile. Kõne omanikule juhtis tähelepanu teisale. Saime seda ka ikka hulga aega poleerida siit ja sealt, eest ja tagant, enne kui asja tuumale pihta saime. Olime seda piirkonda juba enne ka piielnud, aga mitte piisava tähelepanelikkusega, nagu selgus. Vahepunktid läbitud, lootsime sinisilmselt, et saame soojas autos geokontrolli "pihta-põhja". Aga seda ei juhtunud. Üritasime ka mitmetimõistetavusi sellele sisse sööta, aga no ikka Vale koht. Seejärel käisime kõik vahepunktid uuesti läbi. Viimases (teises) saime ka puuduoleva info kätte. Aga ka see ei aidanud kontrollile kaasa. Kuna meil oli juba üks sinine molu täna all, siis ei tahtnud alla anda. Uus kõne omanikule, kellelt saime kerge õlekõrre piirkonna osas. Seal olime esiti nõutud, siis avardasime mõtlemist ja saime logi kirja. Nüüd jääb üle testida, mida kontroll meilt tahtis, mida me talle anda ei suutnud. Aitäh peitjale, Kolu sai kohe hulga omamaks, eriti tundmatu silla, kõrtsi ja talitee ajaloo asjus.
Laupäeval teel Toosikannule sai vahepunktides kiiruga mõned pildid tehtud. Silla juures jäi info saamata, sest seal käib remont ja sillaalune on korralikult segi pööratud. Samas lõppkokkuvõttes takistuseks see ei saanud. Söömingute ja muude toredate tegevuste kõrvale sai numbrid ikka jonksu aetud ning järgmine hommik minekule asutades sai vihmasajule vaatamata ka nimi kirja pandud. Aitäh!
Indrek oli selle mõistatuse jaoks juba varem info kokku kogunud ja nime kirja pannud. Täna anti mulle kiirülevaade vahepunktidest ja siis saadeti logima, et kaua see täpp siin kaardil ikka on. Aitäh peitjale!
Kolistasime siis läbi Kolu ka - tegelikult ol enamus juba varasemalt tehtud, täna oli vaja veidi siit-sealt lihvida ja lõppkordinaatidel oma töövõit vormistada. Aitäh!
Andmete kogumisel jäi üks number leidmata ja lihtsalt proovimisel ei saanud rohelist kontrolli. Hiljem, kodus logisid lugedes, muutsin ühte numbrit, leidsin ka puuduoleva ja pärast seda tuli roheline tulemus kergelt.
Täna väike vihm ei seganud kiiret peatust tegemast. Aitäh!
Aitäh [tunk] tähelepanu juhtimast!
Pean kõigi ees alandlikult vabandama, et siinse aarde kirjeldusse on jäänud muudatus tegemata ja tagakaanel olevat infot ei ole enam vajalik märgata.
Elu-olu ja eesmärgid-liikumisteed on mul muutunud ja kunagi saurusteajast pärit idee, milleks tagakaantel olnud info vajalik oleks olnud, jäi ja jääbki teostamata. Paraku on see tee tõesti 30 aastaga muutunud nii igavaks, et liigun enamasti üle Vändra ja Pärnu-Jaagupi, kuid kõik tekkinud ideed ja karbid olen suutnud vaka alla jätta. :)
Aarde kirjeldusest eksitav lause kustutatud nüüd.
Huvitavad eelpunktid, põlvini ja üle-põlve lumes sumpamist sai natuke peaaegu kõigi juures. Ühe kolu küljest ei suutnud küsitud infot leida, võimalik et küllaltki erakordsete ilmaolude tõttu, aga võibolla lihtsalt pime. Kuna kõik ülejäänud andmed tulid ludinal, siis loogika toel õnnestus logiraamatu koordinaat kohe roheliseks kontrollida. Tarkusetera tagakaanel jäi loomulikult märkamata, aga seda viga jõuab muidugi veel parandada. Aitäh.
Täitsa mõnus mõistatus, 4 vahepunkt tundus kuskil võpsikus olevat ja ei hakanud sinna minema aga mööda sõites autoga nägin selle silla siiski ära, tundus lahe. Vb millalgi inimlikuma ilmaga lähen vaatan selle silla ka täpsemalt üle :)
Lahendamine jäi eelmisesse päeva, logimine aga uude, värskelt alanud päeva. G vastusega ei saa siiski nõustuda, üks "aken" on seal vähemalt praegu siiski uks.
Andmed sai eelmisel päeval kokku kogutud. Neist üks jäi leidmata ja teise puhul selgus, et vahel on ka uks aken. Sihtkoht jäi siis aga vales suunas ja teada oli, et peagi liigume sealt nii kui nii jälle mööda. Juhtus aga nii, et kui me lõpuks tagasi jõudsime olid teised aarded nii palju aega röövinud, et pimedus kattis maad ja kuupäev oli juba muutunud.
Tänan peitmast.
Seda silda ei teadnudki enne, sealt saime küll kaheldavad andmed kätte ja üks jäi ültse leidmata siiski nuputasime koha välja ja saime kontrolli roheliseks
Silla alt andmeid ei leidnud ja geokontrolli roheliseks ei saanud, kuid üks geokontrollis proovitud koordinaat tundus sobivat ja katse-eksitus meetodiga ja loogikaga saime nimed kirja.
Keava lell pani kärule kolu ja sõitis Türi laadale - sellise lause ütles mulle kunagi ema ja see on hästi meelde jäänud. Tegemist on siis järjestikuste raudteepeatustega. Tõsi, Kolu raudteepeatus suleti 2014.a. alguses.
See Kolu aare on alati tundunud maru keeruline ning seetõttu oleme ka siit alati peatumata mööda sõitnud. Nüüd, peale kolmepäevast Suveseiklust Järvamaal oli meis ikka veel alles veidi seiklusvaimu. Enne kojusõitu otsustasime teha selle viimase pingutuse ning peale Suveseikluse ajal külastatud enam kui kahtesada punkti peatuda ka siinse aarde nelja punkti juures. Eelnevaga võrreldes peaks see olema ju köömes. Tegelikult läkski kõik päris lihtsalt, kuni jõudsime sillani. Seal sai käidud ühel pool, paremal ja vasemal - ei midagi. Siis teisel pool paremal ja vasemal, ikka ei midagi! No ei või olla! Ei ole ju võimalik, teised on ju leidnud! Pea norus auto poole minnes ja punkti koordinaati kontrollides selgus, et see punkt ja sild ei taha kuidagi ikka klappida! Ning siis õige pea paistis midagi läbi võsa. Veel üks sild, krt. Läbi kõrge rohu ja võsa end teise silla juurde pressides tundus, et see võib tõesti see õige otsitav olla. Taaskord otsingud, ühel pool - ei midagi. Teisel pool - loomulikult! Mnjah.. hea, et niigi läits. Eks need kolm seikluspäeva olid jätnud oma jälje, eelkõige väsimuse näol, kuna ringi rändamist oli palju ja uneaega pigem vähe.
Lõpuks saime koordinaadi kokku, kontrolli roheliseks ja võisime aarde järgi minna. Sellega läks juba kõik ludinal. Tänud aarde eest!
Loetud, loendatud, arvutatud, asendatud, kontrollitud, veel kontrollitud, muudetud, taas kontrollitud....ei õnnestunud geokontrollilt rohelist luba saada. Läksime lihtsalt kohale ja logisime. Tänud peitjale!
Uurisime ka, mis Kolust tuleb. Õnneks olime tähelepanelikud ning saime kõik andmed pärast vähekest peataolekut kirja. Aitäh, peris kena aare!
Perega olen siit korduvalt läbi sõitnud, kuid olen vältinud selle pusimise ette võtmist. Täna olid olud soodsad ja kahepeale ragistasime mõistatuse üsna kiirelt läbi. Mõnes kohas tekkis küll väike segadus, aga sihikindlalt tegutsedes sai ka geokontrollile esimese korraga pihta.
Nüüd siis selle läbisõidu küla hingeeluga ka vähe rohkem tuttav. Tänud.
Tulime tutvuma Koluga, käisime koordinaatidel, tutvusime ja uurisime. Silla all oli korraks segadus, kuid kõrtsidega olime end eelnevalt kurssi viinud ning see veenis tuvastatut uskuma. Õnneks kõik leitud andmed sobisid ja varsti leidime end Koluga kohakuti ning panime oma Kolu külastusele punkti. Aitäh tutvustamast.
Ostsime Saskiaga Käru kohalikust poest kehakinnitust ja saabusime siis selle aarde juurde. Kusjuures, mingi imelik kahtluseuss puges hinge, nagu oleks juba varem sellist mõistatust lahendanud. Ja kui siis auto lõpus pidama sain teatas Saskia kohe - me oleme seda juba otsinud. Ja nii oligi, logiraamatus laiutasid 25.08.2018 peal Juta, Saskia, Alice ja Johanna nimed. Kuidas ma selle logimata olen jätnud, on mulle täiesti arusaamatu. Igal juhul logisime korra veel (aga ilma eelmänguta) ning täname aarde eest.
Vaatasime Kolu vaatamisväärsuseid, oppisime endi küljest rohelisi pallikesi ja leidsime ka aarde.
Otsisin üles, kuivatasin ja panin karbi õigesse asukohta. Juhend osutus taas nõrgimaks lüliks ja oli kole. Jääb ootama järgmist korda, mil välja vahetan.
Head otsimist ja leidmist!
......................................................................................................
Kuidagimoodi olin ma jõudnud Kolusse. Kuusiku olin maha maganud, et teiste aaret otsida, nii võtsingi ette enda oma.
Peaks mainima, et kuigi ma ju tean, kus see asuma peaks, siis sain päris tükk aega endal pahna silmist pühkida, enne kui karpi silmasin. Jeerum küll, nii mitu meetrit asukohta muutnud. :D Sedasi ju vihje ei klapi. ;)
Karp oli küll terve, kuid sisaldas päris ohtralt vett. Kuivatasin kraami autos ära. Logiraamat on küll hetkel kahes tükis- kaaned ja sisu on läbinud lahutuse, kuid siiski nõustusid ühise eesmärgi nimel koos eksisteerima. Ei olnud mul südant sinna uut raamatut panna. Ehk teen mõnikord veel peatuse ja nõelun nad kokku ühtseks tervikuks...
Ja kommid olid aardes mulle mõeldud?? Poleks vaja olnud! (Kes küll paneb aardesse komme??? Õnneks olid korralikus kilekestas, lapselukuga ilmselt ja ei olnud midagi ära lödistanud)
Järgmine peatus Meossaare...
Möödaminnes sai Koluga tutvutud ja andmeid otsitud, kui vajalik koos, sai lõputopsik ka üles leitud. Tänud Kolusse juhatamast!
Nii Käru kui Kolu on pikalt oma aega oodanud. No pole olnud viitsimist nende mõistatustega pead vaevata. Kui Käru sain kodus lahendatud, siis siin tuli ikka kohapeal kodutööd teha. Minnes siis kogusin infot. Vahepeal analüüsisin andmeid, sillaga oli raskusi ja kõike kätte ei saanud, aga loogika ja pommitamine andis rohelise. Tulles siis pärast Käru logimist panin ka siia logi kirja.
Oiii milline aare! Leidsin lapsepõlve radade juures uusi põnevaid kohti - eriti see sild! Lisaks sai muidugi liiga palju tänu oma enda lollusele ringi sõita, kuni lõpuks teisel katsel õiges kohas aaret märkasime. Kihvt õhtupoolik Kolus! Soovitan.
Eelmisel selle kandi geotuuril olime Kolu ja Käru multikad jätnud oma aega ootama. Seekord otsustasime, et vähemalt ühega neist tegeleme ja see jäi esimesena ette. Kohainfoga tutvumine oli täitsa põnev tegevus. Lugesin kohe huviga, kuigi esmalt imestasin, et sellises kohas niimoodi infosildid. No kes seal peatuda ja kõrge rohu seest otsida oskab. Üleüldse olime millegipärast eeldanud jalutuskäiku alevi vahel. Kõige rohkem tegemist oli vast silla alla jõudmisega, sest kuidagi ei leidnud esmapilgul sobivat lähenemisteed ja siis tekkis küsitavus seal oleva infoga, sest midagi tundus nagu puudu olevat. Ilmselt sama teema, millega paljud enne meidki kokku puutunud. Saime siis natuke veel tiirutada ja lõpuks peitja krutskeid ja enda ülejalategutsemist kiruda. Koordinaadid olid aga käes ja selgus, et vaist oli vihjet õigesti tõlgendanud, Kohapeal tikkus aga minu koordinaat kangesti hoopis vale objekti peal, kus aaret kuidagi olla ei saanud. Lisaks oli seal ka hirmus lehk, nagu oleks kellegi maine teekond sealsamas lõppenud. Ei hakanud lähemalt uurima, sest kaaslase aparaadi juhatatud koht tundus palju parem olevat ja seal aare meid muidugi ootaski. Tänud, päris põnev oli seal tiirutada.
No jumala mõnus jalutuskäik oli. Mulle väga meeldis. Olen seda maja möödaminnes palju piilunud, kui ikka jala maha paned, on side edaspidi hoopis teine.
Kuna ühe küsimuse osas päris kindel ei olnud, et millisest punktist selle teadmise saama peaks, siis sai igaks juhuks kõik asjassepuutuv üles pildistatud. Viimases vahepunktis selguski, et üks vajalik infokild oli kuidagi õnnestunud märkamata jätta, aga õnneks sai selle piltidelt suurema vaevata teada. Lõpus oli juba kõik konkreetne, loodus rääkis iseenda eest. Tänud peitjale!
Saime ikka korralikult mööda maanteed traageldada. Samuti saime päris mitu korda koordinaate gpsi toksida, sest ühed andmed olid meil puudu ja neid me ei leidnudki. Eks ka enda tehtud näpukaid oli sees. Lõpuks kui koht tundus usutav läksime asja kontrollima. Ka vihjest oli meile kasu ning andis kahtlustele kinnitust. Mõnusa moega mõistatus ja üldsegi mitte konti mööda. Täname!
Tore oli täna esimest korda asfalti peal rallida ja infot koguda.Vihje aitas kõvasti. Aitäh!
Kolust on läbi sõidetud oi-oi kui palju kordi.Geotuuri plaan nägi ette ka siin teha peatus ja tutvuda kohaliku maastiku ja ajalooga.Ei pidanud pettuma,täitsa mõnus ajalugu tutvustav aare.Geokontrolliga saime kohe sõbraks ja nimedki kirja.Tänud tutvustamast!
Olen vist ainult ühe korra siit mööda sõitnud. Seekord tutvusime kõigi punktidega ja numbrid said kiirelt kokku. Ainult silla all tekkis kõhklusi, aga arvutused välistasid eksimisvõimaluse. Lõpus läks ka kiirelt, hea peidukas.
Olime teel maale, kui meenus, et tee peale jääb üks mõistatusaare, mille peaks ära lahendama. Veidi eeltööd ja peale vahepunktide läbimist, sai hakata mõistatust lahendama. Vastus tundus üpris loogiline ja läksimegi vaatama. Kohapeal olime veidi hädas, aga vihje abil tuli leid kiirelt.
Punktid olid läbi käidud juba ammu. Kuna siis ei leidnud, lubasin kodutööd teha ja uuesti siia sattudes lõpp-punkt leida. Täna siis oligi see uuesti sattumise aeg, ehk 5 aastat hiljem leidsin ja logisin. Aitäh vahva aarde eest!
Vajalikud andmed koos ja siis aaret logima.
Leitsime vajalikud andmed ringi kolistades.
Aitäh peitjale.
Eelmisel korral kogusin peaaegu kogu vajaliku info kokku, ainult üks nr jäi puudu aga lootsin kodus lõpu koordinaadid välja meelitada. Kahjuks jäid kõik need numbrid eelmisesse telefoni kuid õnneks sain kaotatud info uuesti teada ja nüüd tuli vaid õiges kohas peatus teha. Aare oli korras, ainult harilik pliiats vedeles maas. Ja logiraamatu lõpust jäi kasulik märge ka vaatamata.
See oli täitsa vahva aare, mida segas ainult üks allaaetud loom keset teed, millest pidin korduvalt mööda sõitma. Kuid kõik vastused, peale silla oma, tulid ludinal. Muidugi see, et üks tuli ludinal valesti, pole üldse märkimistväärt. Ja see, et ma selletõttu tagusin pool tundi kontrolli punaseks, pole ka kõneväärt. Põhiline on see, et lõpuks sain autasuna oma kangekaelsuse eest siiski nme kirja. Tänud tutvustamast!
Tundus, et ei saagi aaret kätte, kuid natukene kirvest ja vihje jälgimist ning käes ta oligi.
Saime hunniku vastuseid kokku ja isegi silla ees ei vandunud ma alla. Sillalt tagasi tulles jäin korraliku paduka kätte ning kuna autos näitas geokontroll ka punast tuld, siis otsustasime selleks korraks loobuda ja kodus vastused üle vaadata.
Projekt “Tutvustame inimestele geopeitust” teine aare.
Kui meie projekti esimene aare oli tavaline, siis selle aardega saime tutvustada multiaaret.
Läksime kõik ühe autoga, tegime vajalikud peatused ja kogusime infot. Kõik läks libedalt, kuni jõudsime viimase punktini. Siin aga meie edu taandus. Kõigepealt üritasime leida vanale sillale ligipääsu. Kuidagi see õnnestus, aga et sealt midagi mõistlikku leida, selleks pidin ikkagi geokolleegilt nõu küsima. Igatahes see viimane punkt lõhnab küll natuke värviliste sokkide järele. Siis selgus veel, et ka teises punktis olime loendamisega veits mööda pannud. Igatahes väikse abiga saime geokontrolli roheliseks. Edasi läks juba kõik nii nagu peab. Karp hakkas kiirelt silma.
Me täname!
Palju parem on käia mitmepunktilist multimõistatust lahendamas kui on elus geps kõrvalistuja kohapeal. Ei pea toksima pidevalt koordinaate kuhugi, vaid lihtsalt öeldakse, et siin vasakul nüüd infotahvel ja seal vaata maja jne. Tundmatud tähed täitusid sobivate numbritega päris kiiresti. Sild oli aga see mis tekitas mind suurima ohhoo effekti. Väga huvitav koht mis vääriks aaret omaette. Seal sain käia veel ka teist korda, sest ei pannud tähele, et sealt on vaja leida rohkem kui üks vastus. Lõpuks jäi mul siiski üks tundmatu. Loogiliselt tuletades sai geokontrolli roheliseks ja lõppu suunduda. Minu kasvu geopeiturile ei olnud kõige mugavam logida aga hakkama sain. Aitäh!
No kes see neid üksikasju enam mäletab viis ja pool aastat hiljem :(
Nimed said igatahes logiraamatusse jäetud.
Meie täname!
Kunagi eelmisel aastal sai alustatud, aga siis ei suutnud me isegi õiget silda mitte ülesse leida. Täna kulges kõik hulga libedamal. Kahe arvu leidmisega oli veid kobamist. aga ühepuhul toimis mehelik ja teinekord siis naiselik vaist ja loogika. Konteiner oli seest märg, tegime korraliku kuivatamisekuuri ja lahkusime igati rõõmsatena edasi.
Eelmine kord sai ikka väga lähedal aardele oldud, maksimum kaugus 1 meeter. Aga noh mis teeha kanapimedus. Täna läks hästi, saime kätte. Tänud peitjale.
Kolust on läbi sõidetud korduvalt, aga paraku on alati olnud kiire või pime või mõlemat. Seekord oli õnneks teistmoodi. Hakkasime siis vajalikke andmeid koguma. Teises punktis läksime esmalt alajaama uurima, aga sealt ei saanud mingit huvitavat infot. Lõpuks siiski saime oma veast aru ja saime ja infot nii et aitas. Viimases vahepunktis oli tükk tegu T pehmeks saamisega. Nimelt koordinaatidel oli silt, aga kirjelduse järgi peaks hoopis sild olema. Lõpuks sai ka see probleem lahendatud ja saime lõppu suunduda. Seal läks juba üsna libedalt. Aitäh peitjale.
No lõpuks ometi käes.Üks kahtlane koht oli see sai peitjalt järele puuritud,tänud abi eest.Aga oi kui lähedal me aarde leidmisele eelmine kord olime.Tänud peitjale.
Ei leidnud.Mingid andmed saime kätte ja käisime ühte kohta ka vaatamas aga ei miskit. Varsti uuesti.
Käisime uurisime ,puurisime,tundub et midagi jäi puudu või hoopiski üle.Aaret ei leidnud,vaid kaks punast geokontrolli saime.Pilte sai ka tehtud kodutööks.Järgmine kord siis uuesti.
Kolu-ga tegin esmakordse tutvuse 1990-ndate alguses, kui sai noore mehena esmakordselt jalgrattaga kogu maa Tallinnast Võrtsjärve äärde kärutatud. Tol ajal just hakati kahjuks lammutama vana Kolu raudteejaama. Sinna pääses isegi veel sisse uudistama. Nüüd siis seoses geopeitusega siin. Tutvusime objektidega ja otsisime aaret. Leida õnnestus konteiner alles teisel katsel. Tänud peitjale!
See oli mõnus mõistatusaare. Loendasime vajalikud andmed ja saime ka ise targemaks. Eriti huvitav oli silla lugu. Infotahvlid olid küll vaga omapärastes kohtades, ilma geopeituseta oleksid nad kindlasti lugemata jäänud. Vihje oli ka abiks ja leitud ta sai. Vahetasin nänni ja jätsin TB ränduri. Tänud peitjale kohta tutvustamast.
Noh, tegelikult oli see puhtalt minu leitud, Siim oli turvamees. Mõisa osta ta ei soovinud, kuigi lahkelt pakuti.
Aare oli kena ja korras. Suur tänu!
Silla numbrid jäid leidmata,aga kõne peitjale ja numbrid said kirvega leitud.Aare korras.Tänud!
Täna sõitsin spetsiaalselt Kolu järgi. Kolistasin ringi ja kõik vajalik tuli üllatavalt lihtsalt, kuid lõpuks suutsin ikka väikse näpuka teha ja sain paarkümmend meetrit valest kohast otsida.
Loendamine sujus, mõne punkti juures nägime geopeiturite(?) jälgi, aga aardekarbi juurde teed veel rajatud polnud. Kuivatasime kondensvee, aare korras. Aitäh!
Vajalike asjade loendamine läks peaaegu ladusalt. Silla all läks kauem vajaliku asja leidmisega. Lõpuks sain numbrid gepsu ja logi paberile.
No küll mõningatel seda naeru ja lusti jätkus, kui mingid algajad tüübid üritavad mõistatust lahendada... aga ära me ta lahendasime ja logitud sai kah...
Otsing käis sõeludes edasi-tagasi kihutavate autode ja poripilvede vahel. Õnneks sadas vahepeal ka tavalist vihma. Kõiksee info sai kirja esimesel katsel ja aardekarbi takkaotsa ka. EVEJ. Tänud peitjale. Kuivatasin natuke karbi sisemust, aare ise korras.
Seda teed mööda oleme perega mitmed korrad aastas sõitnud. Nüüd leidsin ja nägin asju mis muidu märkamata on jäänud. Aitäh!
1939 juures panin selle aarde gepsu ja nägin, et 8 km on siia maad. Madis just rõõmust lakke selle teadmise peale ei hüpanud. Möödusime Kolu raudteepeatusest, mis uuest aastast kaob ja siis juba punkte uurima. Tore, et koos aardega ka vahepunktid siniste lipukeste näol gepsu tulevad ja nii oli otsimine igati mugav ja lihtne. Mulle väga meeldis, et kõik punktid oli üheselt arusaadavad ja huvitavad. Sillaga läks jah algul veidi nihu, sest panin gepsu liiga vara kinni. Õnneks märkasime peagi oma viga ning pärast seda kui Madis oli oma pseudonubluga ka geokontrollilt rohelise tule saanud, läksime ja panime logi kirja. Väga meeldis, aitäh!
Sõitsime ratastega ning tutvusime vahepunktidega. Suure hurraaga sattusime ühes punktis alguses vale silla alla, kuid taipasime viga kiiresti. Väga tore mõistatusaare oli, igati lahenduv ning üheselt mõistetavate küsimustega. Tänan!
Huvitav mõistatus, sest tuli tutvuda vist kõikide Kolu vaatamisväärsustega! Väga hea vihje! Aare veidikene niiske.EVEJ. Tänud!
Aare mis jäänud teadmata põhjustel veel kodumaakonnast võtma. Täna sai viga aga parandatud. Kõigepealt üritasin eile kodus internetiteel enamuse numbritest paika saada aga ega ikka päris ei saanud ka. Nii, et täna käisin ikka kõik kohad läbi ja lugesin kokku nii Lordi kui Vürsti eesnimetähed, samuti võõrkeeleoskuse ja sillamärgid. Silla all sai natuke nalja ka.Nimelt võtsid kohalikud külamehed seal viinuskat ja kui alla laskusin, siis küsiti,et kas tõesti hakkategi nüüd silda remontima? Hakkate, mul tekkis esimese mõttena, et kas tõesti mõni geopeituritest kuskil kükitamas ka? Ei näinud küll kedagi, kuid kangesti selline tunne jäi küll. Selgitasin siis kohalikele, et enne vaja teha veel materjalide amortisatsiooni ja konstruktsiooni tugevuse ning remondi tasuvuse arvutused teha aga kes teab, kui kogu silda ei renoveerita, siis äkki pool aga hästi või siis ainult silla küljed, mis tõesti vajaksid remonti. Andsin nagu natuke lootust aga päris ei lubanud midagi. Küll suured ülemused otsustavad olid minu viimased sõnad! Tänud peitjale aga Kolu tuvustamast!
Siia ja sinna, mõned numbrid klappisid lausa laste sünniaatatega aga lõpp läks kiirelt! Aare ok!
Päris palju sai seal jooksutatud, aga saime hädavajalikud numbrid kätte ja edasi läks kiirelt. Tänud.
Igasuguseid andmeid kohapealt kokku kogutud, tõsi küll, paar numbrit sai ka tuletatud, koordinaadid juhatasid paljutõotavasse kohta ja hops - seal ta oligi. Tänud peitjale!
Üks numbrike ainult jäigi puudu, aga seda ei pannud mu eakas aparaat tähelegi. Saime hulga silte otsast lõpuni läbi loetud ning kõigest muust täiesti adekvaatselt aru ja lõpp tuli ka täiesti loogilisse kohta. Tänud
Täna siis sai leitud esimene mõistatusaare. Hariv jalutuskäik, tänud peitjale. Aarde leidis Aare. EVEJ
Tore ja hariv aare. Avastasime enda jaoks nii mõndagi huvitavat Kolust. Täname peitjat. EVEJ
Eelneval korral olitehtud töö korralik, nii jäigi täna ainult logimise vaev. Sisenesin tuppa ja kribasin nimed. Tänud peitjale! Viimaselt lehelt ununes vb vajalikuks infoks osutuv kirje üles tähendada, võimalik, et tuleb veel kunagi külastada.
Esimesel katsel ei õnnestunud aga küll ma ta kätte saan. Ära sõites juba hakkasid osad asjad välja tulema:) Sealt saadud varemasti tihti läbi sõidetud, tänud näitamast uuest küljest.
Kuna kodutöö oli tehtud siis päeva kiireim leid, autost autosse kulus seekord aega 5 minutit. V:TB EJ: