Tüüp: Mõistatusaare Maakond / linn: Pärnu linn Raskusaste: peidukoht 2.0, maastik 2.5 Suurus: mikro Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
NB! Ära mine lennujaama territooriumile, koordinaadi saad Certitudest! Pliiats kaasa!
On olnud keeruline, kuid huvitav aeg ja mul on hea meel jagada mõningaid teadmisi teiega, mu kallid geopeituritest sõbrad. Ärge pahandage, et ülesanded kipuvad olema inglise keeles, kuid lennunduse keel on inglise keel ja nii on teil lihtsam leida vastuseid. Eestikeelsed tõlked on päris kummalised teinekord. Niisiis:
ATIS is Automatic Terminal Information Service. Before starting your plane or before planning landing, you have to listen information from there. It is fully automatic, every new information about conditions in airport will be given certain regulaity. Every new ATIS is marked by letter, you can hear it like – information Alfa (A) etc. Pilot must say back to air traffic controller letter, what information he/she has heard, to be sure, it was the latest information. ATIS is important, because after that you will know latest news about wind, visibility, bird activity, condition of runway, temperature, dewpoint, cloud layers and QNH (air pressure above mean sea level is QNH)
Here is for you a real ATIS recording. Please listen it and try to undrestand. ATIS
Write to certitude in continous row, separated with dots:
letter of current information.runway in use.temperature.dewpoint.QNH
(example: T.5.3.1020)
You can validate your puzzle solution with certitude.
Vihje: pole
Lingid: pole
Aarde sildid:
Geocaching.com kood: GCA7WT6
Logiteadete statistika:
66 (97,1%)
2
2
1
0
0
0
Kokku: 71
No mis mul ka üle jäi kui ikka leida, leida ja jälle kuivatada,et saaks logida, aare on nüüd korras ja kodus ning ootab uusi leidjaid.Tänan!
Autoliiklus oli sealkandis tänu mingitele krossivõistlustele suht tihe ja selle aarde logimisele see just kaasa ei aidanud. Õnneks tekkis väike pausike mille käigus sain nime kirja. Tänud!
Nullis oli mingi väiksemat sorti võsa ja selle ees tükike lagunenud telliskivipostist. Uurisime seda posti igast küljest nign ka võsa aga midagi huvitavat silma ei hakanud. Vihje järgi tuvastasime sobiva objekti tükk maad eemal aga see on ju koordinaatidest Maa-ameti mõõdulindi andmetel 97m kaugusel!!! Aga tasus kontrollida, sest kinnitused paistsid kohe välja.
Inga teatas, et tal on autos küll redel, aga see on nii hästi pakitud, et ta ei viitsi seda võtta. Selle asemel ulatas ta mulle väikse lumeharja, millega ma topsi ikkagi kätte sain kuid tagasipanekuks sellest ei piisanud. Seejärel ladus ta pagasist suvalisi väikseid jubinaid üksteise otsa, mis paindus ja logises igat pidi ning püsis vaevu koos aga Inga teatas rõõmsalt, et sellega kindlasti õnnestub (samas hoiatas, et ettevaatlik oleksin kuna vidin võib laiali laguneda). Peale paari katset pääses tops oma pessa tagasi ning Inga pääses lõpuks naerukrampidest. Ma arvan, et hakkan vaikselt tsirkuseartisti taset saavutama. Tänan.
Pea aasta on möödas kui see sari oma lahenduse sai, nüüd lõpuks tulin kohale ka. Kõik läks sujuvalt. Tänan.
Siin pidi kõrguse pärast autoga aarde juurde sõitma lähedale ning ronima auto peale, et see kätte saada.
Tänud aarde eest!
Minu ramm sellest üle ei käinud, sai siis geosõbralt müksu palutud. Kohapeal sai kasutada perimeetrit laiendades leitud abivahendit ja autodevoo vahel see aare logitud. Üks on jäänud. Aitäh seeria eest, korralik puremine.
Kasutasin võimalust, et Triinu-Lys veel magab ja tulin uuele katsele. Esimesel otsimise ringil midagi ei leidnud. Seejärel lugesin logisid ja ajasin oma abivahendi autost välja. Aitäh!
Väiksed kõrvalepõiked. Poja unistus on kunagi lennukiga lennata. Jätsin selle seeria lahendamise täielikult talle. Kasutades imelist internetti ja sealseid abivahendeid tulid vastused kiiremini kui ma arvata oskasin. Seega lahenduskäike ma ei ta. Koos kontrollisime tsekkerit ja salvestasime "oma koordinaate". Logimas käisime kõik koos või vaheldumisi. Täname!
Lend tundmatusse teemasse ja tasapisi lahenesid ette antud ülesanded. Kohapeal pimedal õhtul lambi valguses me leiud järjest said vormistatud. Tänud peitjale.
Pärnust välja sõitma hakates tegi Külli ettepaneku esimesena selle aarde juurde keerata. Mõeldud, tehtud ja kuigi korraks pani jupikese aarde nägemine meid 2 hingetõmmet vahele jätma, olime loomingulised ja saime nimed ikka raamatusse kirja. Aitäh kogu eriteemaga seeria eest, lähiajal on plaanis neisse ka põhjalikumalt sisse kaevuda :).
Seeria 9. aare sai juba millalgi leitud. Umbes siis kui siin suured tee ehituse tööd käisid. Tänaseks on koht nii palju muutunud, et seda kohta, kus see 9. aare on, ei märganudki. Noppisime siin numbriliselt viimase ja edasi boonuse poole.
Mõistatused olid huvitavad ja aardeleiud looduses kerged. Aitäh peitmast.
Otsisime autost pisikese abivahendi, muidu oleks pidanud püramiide püstitama. Aitäh!
See lahendus oli kõige raskem. Pidin päris mitu korda hoolikalt kuulama enne, kui midagi aru sain. Kõik teised tulid kergemalt. Lennata ikkagi veel ei oska. Täna logisime seeria kõik aarded, välja arvatud nr 5. Aitäh!
Mõned mõistatuse vastused tulid lihtsalt, teised vajasid veidi "puremist". Aitäh peitjale.
Selle seeria viimane tops sai ka täna meie nimed kirja. Aitäh toredate aarete eest!
Teritasin veidi kõrva, mõned korrad kuulasin ja saingi vajaliku info välja raalitud. Kohapeal oli sobilik abivahend maas olemas, ei hakanud siis enda oma otsima. Aitäh peitjale.
Siin läks tõesti abivahendit vaja. Vihje soovitatu asendasin jälle kord noorgeopeituriga. Aitäh peitmast!
Ääretult nauditav seeria. Saime kohe hulka targemaks. Mõned trikikad olid sees aga seda lõbusam, mõistatused lahendatud, kummikud jalga ja minek. Aitäh lennundusmaailma tutvustuse eest. :)
Mõistused sai vaikselt lahendatud kohe kui ilmusid.Nüüd Tsehhist tagasi teel võtsime pärnumaalt ka mõned aarded.Aitäh!
Pärnu-puhkuse esimene aardeleid. Tegime järjekorra mõttes kohe erakordselt kummalise rajavaliku, sest arvasin esiti, et lahkume põhja poolt suurele teele välja, ent algul päris lõunast ka pihta ei hakanud.. Aarde kättesaamiseks oli haarats abiks. Ja peitjalt saadud kolisevad kastid pagassis oli vaja ka summutada. Nüüd mõtlen, et lähme hoopis esimesse, aga nii ei juhtunud. Aitäh Mardile aviatsioonimaailma tutvustamast!
Alguses ei saa nagu midagi aru. Lõpuks õpid kuulama ja tegelt on kõik info olemas, kuigi see tundub suht uskumatuna miski hetk :D Aitäh, oli äge.
Tuli mitu korda tähelepanelikult kuulata, aga mõistatus sai lahendatud ning pikema otsija abiga ka aare logitud. Tänud!
Vihjes mainitud abivahendit meil polnud ja tõdesin, et üksi ma poleks seda aaret kätte saanud. Aga üks abivahend mul siiski oli kaasas ja minust parajalt pikemale kaaslasele sellest piisas, et logiraamatu tops kätte saada ja tagasi panna. Aitäh otsingu-kaaslastele ja aitäh peitjale!
Oli aru saada, millest ajendatuna peitja sellise toreda seeria siia geokolleegidele meisterdas. Eks ta ole, talveõhtud ja -nädalavahetused pikad, midagi peab ju tegema, siis lähedki ja harid ennast ning õpid midagi selgeks. Nüüd saavad ka geopeiturid lennunduse vallas veidi targemaks. Mõistatused olid ilusti üles ehitatud kergemast raskema poole ning lõpp oli juba paras ponnistus, aga tehtud sai. Looduses oli asi muidugi lihtne. Täname peitjat tore seeria eest.
Eelnevad päevad sisaldasid endas tuhandeid kilomeetreid mida tuli läbida. Omamoodi võõrast kultuuri,mis siiski naljakalt tuttav, aga siiski võõras. Täna oli aga kõik oma ja mõnus -kaaslased, peitjad, peidetud aarded ja külastatud kohad. Mina jätsin GPS seade pea alati autosse ja lasin ajal ja kohal kulgeda. nautisin aardeid ja kaaslaste seltskonda. Aitäh kõigile
Viimane antud seeriast. Oli tore kiire mikrorada :D Jääme siis päris lendu ootama ;) Tänud!
See mõistatus oli minu meelest kõige keerukam. Pidi kõrvad ilusasti ära pesema, minema enda kuulmisega õige diktsiooni arusaamise lainele ja info kirja panema. Ja siis uuesti kuulama ja uuesti ja uuesti. Kohati olen mõelnud, et kas ja kui palju piloodid, lennujuhid ja muud osapooled üksteisest päriselt aru saavad. Eriti liikudes riikides kus on veidrad murrakud ja diktsioonid. Lõpuks kui olin kõik kirja saanud, siis nõustus minuga ka checker.
Teel jaanidele oli see viimane Aviationi seeria aarde peatus ja olidki kõik tehtud. 400 meetrit edasi saime veel boonuseks puhumisreidist osa võtta. Pääsesime puhtalt ja võisime kulgeda edasi jaanipaiga poole.
Aitäh aarde eest!
Mis hommikul lahendatud, see pärastlõunal otsitud. Hommikul mõtlesime, kustkandist ülehomseks Harjumaale jõuda ja otsustasime Pärnu ringi kasuks, siia vupsab aardeid nagu seeni. Õnneks polnud lahendused nii keerulised, kui ma algselt kartsin ja tunni ajaga said kõik tehtud. Kohapeal läks kõik libedalt. Üllatav, kui suur autoliiklus siit ikkagi läbi käib. Selle aarde tarbeks panime redeligi autosse, kuigi vaja läks vaid magnetit. Olime uues logiraamatus teised. Aitäh väikese peamurdmise eest!
Kodutöö oli juba aegsasti tehtud ja Kihnust koduteel tegime ka väikese kõrvalpõike. Pisike abivahend aitas välja. Tänud!
Liikusime lõpust alguse poole. Selle aarde jätsime aga otsimisel viimaseks. Algul sai otsitud maastikule vastavast kohast ja alles siis õigest kohast. Vajalik abivahend sai tekituad autos lediuvast nöörijupist. Aarde maastiku võiks julgelt tõsta 3,5 või isegi nelja peale.
Politsei valvas aarde juures. Loomulikult pani ka puhuma. Hästi valvatud aare.
Tänud
Siin arvasime, et niikaua kui Maret auto ümber keerab, saan mina juba logitud, kuid nii lihtsalt ei läinud siin midagi. Tuli ikka abivahend välja otsida ja alles siis saime logima Tänud!
No selle logi kirja panemiseks oli abivahend pagassist välja ajada. Vähemalt meil. Õnneks selle aja jooksul kui seal toimetasime sõitis mööda vaid üks auto ja siis me polnud veel strateegilise punkti juurde jõudnud, nii et õnnestus peaaegu märkamatult. Tänud peitjale peitmast
See mõistatus meeldis mulle vist seeriast kõige rohkem. Esimesed paar korda kuulamist väga infot ei andnud, aga umbes kümme korda veel ning vajalik hakkas kooruma. Parkisin lõpus aarde kõrvale ja sain aru, et peab ikka abivahendi välja ajama. Muidugi liikus just siis seal ekstra palju autosid. Püüdsin väga delikaatselt tegutseda ja muudkui ootasin igaks liigutuseks, et järgmine auto jälle mööduks. Aitäh!
Esimese hooga mõistatustele peale vaadates tundus asi lootusetu olevat, mine või lenduriks õppima. Mõned päevad hiljem, kui tekkis piisavalt vaba aega, asusin lahendama. Üksteise järel tulid rohelised tuled ja enne järgi ei jätnud kui viimanegi neist lahendatud sai. Aitäh piisavalt raskete, aga ka samas ka kergete mõistatuste eest!
Kui kodanikul hääl vähe puhtamaks köhitud sai, siis polnud jutust arusaamisega suuremat muret. Tänud aarde eest!
See on üks tore ports mõistatusaardeid.Lennundusteemad on mulle alati meeldinud.Kahjuks ei õnnestunud ühtegi lennukit näha siin lennujaamas ei tõusmas ega maandumas aarete otsimise ajal.Osade aarete juures on juba väikseid märke georadade tekkest :) Aitüma selle seeria eest.
Õudne ma ütleks! Kuulasime kahekesi mingi 2 tundi, täht tähelt ja number numbrilt sai ka kogu tekst kenasti kirja siis algas eksam. Palju materjali sin läbi töötada, et mis asi on milleks! Kuna teadsime kindlalt, et vastus on õige. Seda siis 16 tundi hiljem aga kontrolli roheliseks ei saanud. Taas torkisin omaniku ja oligi viga sees, temperatuuri osas. Lihtsalt tekstis kuulsime 1 sõna asemel numbrit, mis viis siis läbikukkumiseni. Parandus tehtud leppis ka kontroll sellega! Aga logimine seal oleks olnud veelgi raskem, kui ei oleks olnud kaasas traati ja tööriistakohvrit autos. Tegin endale tõstukkonksvardamillegasaiobjektiülessesuunata. :) Tänud aarde eest!
See oli neist mõistatustest keerukaim, üle kümne "punase" on siin kindlasti minu nimel (temperatuur ning kastepunkt). Kui niiguinii robot ette loeb, siis võiks ta ju veidigi normaalsemalt hääldada. Samas, kui aimad juba, mida ilmselt tahetakse öelda, siis aju ise korrigeerib asjad peas õigeks. Ma ei kujuta ette, kui peaksid startima kusagilt Hiina lennujaamast ning info loetakse ette puhtas chingliskeeles :D
Anyway, see punkt külastatud, aare oli igati omal kohal. Tram'i sõrmust proovisin samuti leida, kuid kahjuks silma ei jäänud (kui kellelgi metallidetektor on, siis sellega oleks vast rohkem õnne?).
Peitjale tänud!
Teema on tuttav ja enamus vastuseid tulid suht puusalt tulistades ära. Väga lahe seeria, aitäh!
Toredad silmaringi laiendamise mõistatused. Sattusin hoogu ja sai päevake lennundusteadmisi nuusitud. Ei saa öelda, et iga vastus kohe klappis, paar tükki tahtsid teistmoodi mõtlemist ja Miki sai siis veidi tõugata. Tore oli seda teemat eemalt torkida. Aarded ise mõnusalt lihtsalt leitavad. Suur tänu peitjale.
Sõrmuseotsimise aare on see hoopis! Aga peitjale tänud!