notification_importantFotologi pliiatsi puudumisel = mitteleid. Kanna oma kirjutusvahendit kaasas.
Kasutajanimi:

Parool:


Pole kontot? Registreeri!

Unustasin parooli


Toeta uue veebilehe valmimist!


Kiri administraatoritele


Klooga sõjaväeosa boonus

Peitis 26.10.22 [laur]

Tüüp: Mõistatusaare
Maakond / linn: Harjumaa
Raskusaste: peidukoht 2.5, maastik 4.0
Suurus: normaalne
Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse!

Kirjeldus:

Nullis aaret ei asu. Tegu on Adventure lab rakenduse seikluse boonus aardega. Aarde leidmiseks tuleb siis esmalt mängida seiklust "Klooga sõjaväeosa". Selleks tegevuseks on vaja nutiseadet ja äppi nimega Adventure lab.

Antud seiklus jooksutab teid 1939. aastal rajatud sõjaväeosas (motoriseeritud laskurdiviisi osa). Hooned on üpris lagunenud, kuid nendelt võib leida ilusat kunsti (muude kritselduste vahelt). Tegu on siiski vanade ja ohtlike hoonetega. Tuletan meelde, et tegu on vabatahtliku mänguga. Keegi ei sunni ühtegi punkti läbima. Kui tekib tunne, et mõni koht on liiga ohtlik, siis sinna lihtsalt ei ole vaja minna ja igat aaret ei pea leidma. Aarde raskusaste käib kogu seikluse kohta, lõpp on pigem 1/2.

Vihje: pole

Lingid: pole

Aarde sildid: militaarobjekt (2), mahajäetud_ehitis (2), lumega_leitav (2), ettevaatus_vajalik (2), soovitan (1), maasturiga_huvitav (1), ilus_vaade (1)(täpsemalt)

Geocaching.com kood: GCA1CEJ

Logiteadete statistika:   41 (91,1%)  4   3   0   0   0   0  Kokku: 48


25 august 2023 ei leidnud Lembit [polekala]

Kui seal esimeses punktis tuleb tõesti teisele korrusele ronida, siis jääb miskit sotsialiseeruvat elupõlgurist kaasgeopeiturit ootama või üldse leidmata.

26 november 2022 ei leidnud Kaja ja Bruno [kajaliis]

Päeva lõpuks saime lõpu koordinaadi kätte. Aare ise jäi seekord meie eest varju.
Eelmiste leidjate rõõmu ei oska kuidagi jagada. Jääme eri arvamusele.

28 oktoober 2022 ei leidnud Carolys, Triinu-Lys ja Exe [sun123451]

Tegelikult küll boonuseni ei jõudnud aga mõtlesin, et jätan jälje maha oma katsest. Parkides oli juba üks auto ees ja see andis mulle lootust, et saab ka geojuttu ajada mõne tuttavaga. Üsna pea aga möödusid meist mehed lastega, kellest sain nii palju aru, et leitud sai. Mõne punkti juures oli mul lisaks Triinule ka Exe kaenlas (klaasikillud). Vahepunktide vahelised väädid osutusid üsna heaks trenniks. Kui lugeda boonust ka, siis tubli 3/6 tehtud :D

26 oktoober 2022 ei leidnud Miki [miki]

Kui ilma laadijata kodust välja minna, siis juhtub see, mis juhtuma peab. Pool õhtut sealkandis ringi tuuritades saab mingil hetkel aku tühjaks. Lootsin küll vähemalt paar punktigi ära napsata, kuid ilmselt ei olnud lihtsalt minu päev, küll ma tagasi tulen.

Sa Erko oled ikka hea koomik küll selle "Alles see oli, kui Laur Facebookis kelkis oma droonifotoga Klooga mõisast.." Päris annab keegi luba "Ämari lähiala kontrollitavas õhuruumis" lihtsalt drooni lennutamiseks, kus iga lennuintsident on rahvusvaheline ja tänasel hetkel võrreldav püssirohutünni tikkude loopimisega. Ma jäin juba korraks uskuma, et keegi geenius lasigi seal päriselt drooni lendu. :P Päris riskib keegi oma kaugpiloodi pädevustunnistusega mingi mõisa pildistamiseks sest kui see pädevus lennuameti poolt ära tühistatakse, siis võid edaspidi ainult oma magamistoas droonitada, õue enam asja ei ole.

Edit peale peitja kommentaari: MÖH? Panigi tuimalt? Ma arvasin päriselt siiani, et nali oli. Ära siis kohe närvi mine jälle sellise asja peale, tavaline asi lennukitega joonele panna, ikka juhtub. Mõistlik oleks siiski lennutamiseks nõutav minimaalne (A1/A3) pädevus muretseda, see annab vähemalt mingid elementaarsed põhitõed. Muidu järgmine kord proovib Tallinna lennujaamas näiteks õhku tõusvat lennukit eestpoolt filmida. Sest ei teadnud või midagi.

Luba droonilennutamiseks taskus? Seal on taotlemiseks nõutav väli "pädevuse number" ning samuti drooni info sisestamine. Pädevustunnistuse omanik teab unepealt kuidas kaarti vaadata ja mis asi on keeluala, mitte ei aja sellist jura, et seal on ainult kontrollitav õhuruum ja ma lendan ainult 60m kõrgusel. Miks see teema on oluline? Tänapäeva lennukitel on aktiivne droonihoiatussüsteem, mis tuvastab drooni lennutrajektoorilt ning siis peab piloot sekunditega otsuse vastu võtma, mida edasi teha. Reisilennukitel on selleks võimalus: 1. Suunduda Tallinna asemel Riiga või Helsinki. 2. Muuta kurssi ja taotleda uut lähenemist nng lennujuht peab selleks ka muu liikluse vastavalt ümber kohandama 3. Riskida reisijate eludega ning loota, et äkki ei ole tegemist terroristiga, äkki ei ole tegemist käest läinud drooniga ja äkki on seal puldi taga oleval inimesel kõik korras. Kui on tegemist registreeritud droonilennuga, siis on piloodil juba lähenedes info, et "kõik ok, lennutatakse selles piirkonnas, sellise lennuraadiuse ja kõrgusega". Kui ei ole registreeritud.. siis.. nojah. Äkki läheb kõik hästi, ma lendan ju ainult 60m kõrgusel.

Ämarist stardib hävitajapaar näiteks siis, kui mõni transponderita "sõbraliku" naaberriigi lennuk riigipiiri rikub, merel koerusi teeb. Sel hetkel täidad ülesannet, kus ei ole võimalik suunduda hoopis Riiga või Helsinki. Sa oled missioonil, eemal kodust ja perest ja täidad ülesannet väga pingelise Nato idapiiri läheduses. Missioonile, õppusele, kuhu iganes suundudes lihtsalt täidad käsku, närvid viimasel vindi peal pingul ja siis, kui rattad maast lahti - teavitus su kursil: Droonihoiatus tundmatu massiga, tundmatu suurusega, tundmatu liikumiskiirusega, tundmatu kandamiga ja ei tea, mis sellel lennutajal peas toimub. Kui üldse midagi toimub. Mingit infot ka ei ole lähikonnas droonilennutaja kohta. Ja kiirused on sellised, et otsustamiseks väga palju ruumi ei ole. Äärmiselt ebamugav olukord, või mis?

"Ma lendan ju ainult üks kord ja nüüd on luba taskus ja ükski hävitaja ei lenda 60m kõrgusel..." Minul endal on isiklikust pagasist kogemus, kus peale tarkvarauuendust pani droon plehku. Ei mäletanud enam "RTH" koju pöördumise käsklust ja ei kuulanud konsooli. Käis, kus ise tahtis (palju kaugemal ja kõrgemal, kui 60m) ja peale konsooli restarti suutis 7 min pärast jälle sõna kuulata. Õnneks.

Luba antakse taskusse siiski ainult neile, kel algteadmised olemas. Mõistlik oleks need põhitõed siiski selgeks teha, sest sellest võib väga palju kasu olla kasvõi teadmisel, et kõiki olukordi ei suuda ka droonilennutaja kontrollida ja on alasid, kus ei tohi riskida. Ükskõik, kui olulised need klooga mõisa fotod ka ei oleks. Päriselt.

Aga aarde juurde tagasi tulles.. ma tulen tagasi! :)