Tüüp: Tavaline aare Maakond / linn: Saaremaa Raskusaste: peidukoht 1.5, maastik 2.0 Suurus: väike Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
"Eesti Liiklus" on aaretesari, mis tutvustab huvitavaid, ohtlikke, nõmedaid, jms. avalikke liikluseks kohandatud olusi, tegelasi, sõidukeid või muid liiklusega seonduvaid objekte.
90 START
Lubage tutvustada teile üht maanteelõiku. Mis siin siis erilist on? Ei midagi erilist, peale selle, et see on üks Eestima pikimaid ja Saaremaa kõige pikem maantelõik, kus saab katkematult sõita 90 km/h. No seda muidugi siis, kui keegi ette molutama ei jää. Algab see teelõik siis siit samast Muhu saarelt, Viira külast ja lõpeb vahetult enne Kuressaaret. Ca 60 km puhast sõidurõõmu.
Ei tea, kas geopeitur ikka suudab selle ühe jutiga "sirgeks lasta" ??? . .
A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M|0|1|2|3|4
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z|5|6|7|8|9
Lingid: pole
Aarde sildid:
Geocaching.com kood: GC9EJVR
Logiteadete statistika:
108 (99,1%)
1
1
0
0
0
0
Kokku: 110
Ei olnud eriti tahtmist kleidiga võssa ronida, aga koha peal ei olnudki väga hull. Hästi silma hakkav aare. Tänud.
Mandrilt saarele sõites: "Näe, seal on üks aare, heki sees!" "Ei, sinna küll ronima ei hakka - lõhub riided ära äkki, higiseks ajab see pugemine ja naha saab ka verele!"
Saarelt mandrile sõites: "Näe, seal hekis on ikka see aare..." Äkkpidurdus ja vasakule pöörd: "Riided on niikuinii porised ja katki, kere erinevaid vermeid täis ja higine - siin pole enam midagi kaotada!"
Tegelikkuses täitsa normaalne aare, ei tasu karta ka mandrilt saarele tulles. Aitäh peitmast!
Kiire pitstop. Praamilt tulles niikuinii 90ga sõita ei saanud, niiet pidasime korra kinni. Aitäh peitjale :)
Püüdsin tunnelist aaret leida, kuid sisenesin valest kohast. Tiit pakkus välja uue sisenemistee ja see oli palju viisakam ning aare hakkas peagi silma. Tänan.
Aare ei olnud "tunnelis" vaid oli liikunud mööda maad oma 6 meetrit maantee suunas. Panime loogilisse kohta, et maas ei vedeleks.
Logiraamat niiske. Saime nimed kuidagi kirja. Tänud peitjale.
Kobakäpp nagu ma olen, äärepealt pidin oksaga silma peast välja torkama. Logiraamat kergelt niiske aga logitav. Tänud
Mul polnud midagi selle vastu, et praamilt tulles kiire sirge peatusega tükeldada. Tunneldasin aardeni ja nimi kirjas. Omapärane koht. Karbis oli pisut vett (logiraamat õrnalt niiske). Kuivatasin selle ja sulgesin nii hoolikalt, kui sain. Aitäh peitjale!
Väike kulg hekis ja nimed said kirja. Tänud peitjale.
Jõgeva kandis olen ka sarnases olukorras olnud, seekord kenasti ühegi kriipsu ja kraapsuta.
Meie siiski põikasime põhitrassilt eemale ja ei soovinud seekord lihtsalt "asfalti neelata".Aitüma aarde eest
Kõht pitsast punni söödud, sai siin põõsas ka ära käidud, tänud aarde eest!
Startisin Kuressaarest veidi vara Kuivastu poole, sest vihm oli meeletu ja ilm üleüldse kehv. Kui Muhu peale sain, siis hakkas juba klaarima. Esmalt püüdsin leida sobivat kohta, kust läheneda. Mõne katse järel leidsin õige koha, siis ka aarde. Logides avastasin, et Mirjam oli eelmise aasta augustis siin käinud. Nüüd siis täiendasin oma nimega. Aitäh.
Meil oli null mööda, mistõttu sai enne leidu siinse tunneliga detailselt tutvutud :)
Kõik toimuski nii nagu Carolina kirja pani. Tänud peitmast!
Peatasime auto teepervel ning ootasime üle tee pääsemist. Meie kõrvalt sõitis mööda järelkäruga auto, mille roolis olnud habemik meremees küsis, kas te otsite midagi? -Jaa. Sellega suhtlus piirduski, ei tea kas tegu oli mõne geopeituriga. Igastahes tervitame ja raporteerime, et leidsime.
Mini tegi oma igapäevast lõunauinakut, kui aare täpselt jalutusringi äärde jäi. Kiire põige tunnelisse ja tehtud.
Võtsime hoo maha, et leiba mandrile kaasa osta. Aare sai leitud enne poeskäiku. Aitäh!
Puhkepäev Saaremaalt naasemiseks. Esimene peatus täna. Sest pidime siia aardesse Ingele meie kätte jäänud tema ränduritekoti peitma. Õnneks keegi vahepeal aaret otsima ei tulnud :)
Vahi värki, üks pikemaid 90 km/h teelõike. Polnud aimugi. Ja geopeitudes ei õnnestu enam pahatihti küll 60 km sirgeks ära sõita, sest ligi 1000 aaret üle Eesti ei võimalda. Kuigi viimasel ajal on saanud Tartus jm käia nii, et ei otsigi midagi. Küllap olen paranenud. Raskelt. Tänud Muhku peitmast!
Enne geopeitust ainult sirgeks lastud saigi.. nüüd kohe kuidagi ei õnnestu..
Tänan peitmast.
Kiire peatus, sellistes tunnelites olen ma ennegi aarete järgi sukeldunud :D
Kiire peatus ja üsna kiire leid. Paraku tahtis enne leidu üks oks silma tikkuda, aga õnneks läks see siiski silmast napilt mööda. Läksime tagasi autodesse, seal tundus turvalisem liigelda. Aitäh.
Geopeitur üldiselt seda juppi ilmselt ühe jutiga ei sõida, pigem tuleb ikka kuskil kõrvalisele teele pöörata, et mõni teine aare üles otsida. Aitäh!
Ülemerereisi esimene aare leitud! Jätsime väikese vidina. Aitäh!
Ilusti kellegi õuest ja aknast näha. Arusaamatu asukoht, pigem nagu pean peitma, kui vaja on logida. Found it: 29.Apr.2022 11:03 Eesti liiklus #4 - 90 start. Sinna põõsasse veel "valgeid pabereid" polnud jõudnud. Ära me ta logisime - aga miks ja just seal, aru ei saanudki (kirjeldust lugesin hiljem). Täname!
Pärast seda, kui mina aarde leidsin, on järgmistel ehk veidi lihtsam aardeni promeneerida. Aitäh!
Ma läksin tunnelisse suvalisest kohast. Ja voilaaa seal ta oligi. Väheke niiske oli tõesti. Aitäh!
Valasin vee välja, vajab veits veekindlamat konteinerit. Koordinaadid panevad jah tunnelis kelbast, tuleb nullist kaugemale küürutada ????
Nina oli juba mandri poole keeratud, aga sellest täpist ei saanud niisama mööda sõita. Tegime huvitavas kohas peatuse ja panime nimed kirja. Aitäh!
Huvitav fakt aardekirjelduses. Nüüd vaatan siis seda teelõiku teise pilguga. Kuigi jah, suures mahus jäi meil seekord see maanteelõik kasutamata.
Tänud.
Ei õnnestunud kirjeldatud teelõiku vastavalt testida ei minnes ega tulles, geopeituri aardetuur kulgeb ikka ju siksakitades ja peatusi tehes. Tagasiteel mandrile tegime peatuse. Aitäh.
Ootasin juba ammu lisa "Eesti liiklus" seeriale, õnneks see ikka tuli ja nüüd saab jääda ootama järgmist. Küll aga pani see aarde mind mõtlema, kas olen kunagi selle lõigu sirgena läbinud. Saaremaal pole kunagi käinud ilma geopeituse aardeid otsimata ja kui aardeid otsida, siis on ka tee sinka-vonka. Täna sai seda teelõiku õige vähe läbitud, sest tulime läbi Saaremaa lõuna osa. Eks alati on praamile ka kiire ja seepärast polnud ka siin palju aega. Jäime seisma, kiirelt nimed kirja ja edasi.
Sõitsin ka Piiri Kiku pika sirge läbi, kuid praamile liikumise soov oli suurem kui multi jahtimise vajadus. See jäi saarte külastuse viimaseks aardeks. Polnudki sellest vaatenurgast varem mõelnud Liiva taga olevale teelõigule. Aitäh! EVEJ
Polegi varem sellise pilguga seda teel6iku vaadanud. Eks ta t6siasi ole et selliseid haruldusi jääb aina vähemaks ja igale poole tulevad igasugu aeglasemad alad ikka vahele. Eks neid huvitavaid teid on saaremaal teisigi. Yks on ntx vana raudtee p6hi mis kulgeb Mihkli talumuuseumi juurest täiesti sirgjoonena oma 7 km. Ei ole kyll teab mis pikk maa aga arvestades muid käänulisi ja kurvilisi teid siis selline ysnagi ameerikalik kus tee ulatub otse horisondini. Vahepealt on tammip6hja igasugu täideteks kasutatud ja ka Kärla J6ge yletavast sillast on vaid sambad alles. Aga kui ka väike kurv juurde arvestada siis sealt kulgeb ta taas sirgjoonena Kuressaareni välja oma 26km. Tänud peitjale
Kui nullist kümme meetrit õiges suunas astuda leiab kiiresti. Aitäh!
Tunnel sai leitud. Konteiner irvitas eemalt ja ei andnud ennast kohe sugugi kätte. Kui hakkasime GPS-i numbreid kergelt eirama ja vales suunas liikuma, siis tuli ka leid. Hea seegi - nii pime oli siin ja oksad sihtisid mütsi peast ja silmi peast ja tahtsid ilmselgelt jopesse ka paar uut rebendit tekitada :)
Aitäh!
Koer sai aru, kui aarde leidsime. Kogu otsingu aja lõugas, aga kui leidsime, siis jäi vait. Aitäh!
Sai korraks saarel käidud. Õnneks oli tagasiteel laevale veidi aega ka geotada.
Sukeldusin kuuskedesse ja pegi oli tops näpus. Eelemisele mitteleidjale ütleks, et sul jäi umbes 4 metrit puudu.
Siit Kuressaareni pole pärast geopeituse hobi vist kordagi ühe jutiga saanud sõita. Ei tea isegi, et kas olen seda teed viimasel ajal sõitnud. Ikka nii, et üks ots mööda lõuna kallast ja teine mööda põhja kallast. Aarde leidsime kuusetunnelist kätte, silmad jäid ka pähe :P Logimisstiili on viimase kolme logi jooksul muudetud aga proovisime anda tõuke korrektseks logimiseks nagu peitjad on ette näinud. Aitäh aarde eest!
Kuna tiirutasime Muhu erinevate aarete vahel, siis seekord ei läbinud seda lõiku täies ulatuses. Aitäh aarde eest!
Tulin Saaremaa poolt. Huvitav, et selline asi just saarte peal on. Eks millalgi teine kord proovib järgi.
Anne tuuseldas siin pikalt. Alguses oli plaan, et ma passin autos, pimedas ju tee servas, ohutuled peal. Aga kui Anne ei tulnud ega tulnud tagasi, siis läksin järgi talle. Ja siis olime kahekesi nagu lambad, krt kuidas siia hekki üldse sisse saada. Ega juba olimegi loobumas, pimedas tihedas hekis lambiga on väga raske. Lõpuks otsustasin, et vaatan hoopis vales suunas ka ja siis tuli leid juba lihtsalt. aitäh, meie viimane ühine sel saarel.
No kes pudistab siuksesse kohta aarde? Mina never-ever. Mida oli minususgusel siin vaadata - mitte midagi.
Meie saabusime Saaremaa poolt. Seega pigem võiks aarde nimeks olla 90 finiš.
Tegime siin viimase peatuse enne Kuressaaret, et siis terve teelõik ühe jutiga läbida. Indrek liikus juba tunneli poole, aga mina jäin veel auto kõrvale logisid lugema. Samal ajal juhtus mööda sõitma keegi kohalik meesterahvas, pidas auto kinni ja küsis, kas on abi vaja. Selgitasin, et kõik on hästi, aga on üks mäng nimega geopeitus ja selle tõttu siin olemegi. Tema sellepeale kohe vastu, et nüüd on tal ka selge, miks selle koha peal nii tihti autod seisavad ja sõitis seejärel rahulolevalt edasi. Meie saime aarde rahulikult ära logida. Aitäh peitjale!
Astud tunnelisse ja logi kirja, nagu käiks iga päev siin. Tänud peitjale!
Tunnelis päris 90 km/h kihutada ei saanud, valisin veidi vale sissepääsu. Ants jälgis rada paremini ja leidis aarde. Tänan.
Kuna Saaremaale sõites ei saanud me seda kurikuulsat 90 ala läbida, siis otsustasime seda teha nüüd, tagasi mandri poole veeredes. Tegime peatuse ainult ÕÖ juures, et paar pilti klõpsida. Muidu oli üsna muretu sõit, aga nagu aardekirjelduses mainitud, 90 on ainult siis, kui keegi ees ei uima. Igatahes, siia jõudsime plaanitust hulga hiljem ja kuna mu ema pani kaardilugemisega ka veidi pange, siis pidime aardeni saamiseks 200m tee ääres head sörki tegema. Siis läks aega veel, et õige koht ja asi üles leida. Aga leitud see sai. Kiirelt nimed kirja ja jooksuga autosse - praami väljumiseni oli 18 minutit. Algas uhke ja ohtlik Muhu ralli, mille tippkiirus ületas üsna julgelt seda lubatud 90t :D Sadamasse jõudsime 2 min enne väljumist ja enam-vähem viimastena saime ka peale - auto taguosa peaaegu puudutas laeva ülestõstetud rampi. Oli meeleolukas seik, aitäh aarde eest!
Muhu päeva esimene aare. Pärast tunnelisse sukeldumist leidsin kiirelt. Karbil juba mõned "kõrvad" puudu. Tänan.
Oh, tutikas aare! Veidi liiga lihtsasti nähtav, nii et peale logimist viskasin aardele ühe hea hunniku looduskraami peale, et järgmisel leidjal lõbusam oleks ;)
Kuivastust Piirile sõites jäi tee peale. Olgugi, et kaasgeopeiturite äpp sellest veel midagi ei rääkinud, oli minu kaardi peal juba aare olemas. Tervelt 20 tundi jäime FTFimisega hiljaks :) Õnneks polnud see ka eesmärk. Aitäh aarde eest.
Kui naabersaarte tuurilt Muhusse tagasi jõudsime oli juba õhtu käes ja aarde avaldamisest peaaegu kaheksa tundi möödas. Natuke põnev oli ka, et kui palju logijaid juba käinud on. Aarde leidsime kergelt ja logiraamatus oli vaid üks sissekanne. Panime nimed kirja teisele reale kell 19.47. Aarde konteiner tekitas natuke hämmastust, tundub et vaeseke on läbi elanud sünnitrauma ja siia ilma tulnud paari puuduva detailita. Tegime vähemalt sisu geopeituse reeglitele vastavaks ja lisasime karpi mängujuhendi.
Ja mis puutub selle pika teelõigu läbimisse, siis täna hommikul teel Muhust Roomassaare sadamasse läbisime selle täitsa ühe jutiga ühtegi peatust ega põiget tegemata. Seega suudab geopeiturgi vahel mööda maanteed otse sõita ;)
Aitäh aarde eest!