Tüüp: Mõistatusaare Maakond / linn: Pärnumaa Raskusaste: peidukoht 3.0, maastik 1.5 Suurus: väike Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
Kevaditi, kui ilm ilusaks läheb võib teede ääres erksavärvilistes riietes mehi sagimas näha. Teadagi - teedemehed! Üks suurimaid töid on liikluskorraldusvahendite korrashoid: osa on lääpa vajunud, osad lumesahk minema viinud, osad aktiivsete jahimeeste poolt auguliseks lastud jne.
Ühel kaunil kevadisel hommikul, kui teedemehed jälle ühte oma tööpäeva alustasid, said nad teemeistrilt järgmise käsulaua kaasa:
Võtta laost järgmised liikluskorraldusvahendid: nr 133a - 8tk, 138 - 1tk, 141 - 4 tk, 142 - 1 tk, 159 - 1tk, 161 - 1tk, 182 - 1tk, 221- 8tk, 641 - 4tk, 991v - 32tk, 991k - 6tk, 992v - 32tk, 992k - 6tk (vt https://www.riigiteataja.ee/akt/103032011006).
Vahetada vanad korraldusvahendid uute vastu lähtudes kaasaantud skeemidest järgnevatel teedel ja teelõikudel:
jrk tee nr kilomeetrid
1. 16191 1,4 - 7,7
2. 16192 2,0 – 4,8
3. 16190 3,9 – 8,5
4. 16178 4,8 – 8,7
5. 16187 0,0 – 4,4
6. 16180 1,0 – 2,5
Mehed suundusid oma ülesannet täitma, jälgisid skeeme ja etteantud marsruuti. Saabus lõuna. Tekkis kange isu lähedalasuvast poest läbi põigata. Nii tehtigi, aga peale lõunat selgus, et järelejäänud teelõigud oleks mõtekam läbida teises järjekorras. Enne viimast teelõiku otsustati ülevaadata auto kasti allesjäänud liikluskorraldusvahendid, kas ikka on kõik nii kui peab. Selgus, et midagi on rohkem. Kas nüüd sai laost valesti võetud või jäi mõne tee peal miskit märkamata. Arutati, mida teha: töö lõppedes on ladu juba kinni ja sinna ei saa jääki ka viia, auto kasti ka nagu ei tahaks jätta. Otsustati see korraldusvahend paigutada nimistus tee nr 4 peale , et oleks tõhusam. Nii tehtigi.
Kui oled konteineri leidnud ja loginud aseta märgiseid ja liikluseeskirju jälgides kõik ilusasti oma kohale tagasi, et ka teistel oleks tore otsida!
Vihje: algkoordinaatidele ei ole vaja minna!
A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M|0|1|2|3|4
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z|5|6|7|8|9
Lingid: https://www.riigiteataja.ee/akt/103032011006
Aarde sildid:
lumega_leitav (1), lahe_teostus (1), drive-in (1)(täpsemalt)
Geocaching.com kood: GC784ER
Logiteadete statistika:
57 (90,5%)
6
2
0
0
0
0
Kokku: 65
Kavalalt peidetud. Ilma vihjeta poleks nii põhjalikult otsinud. Aitäh!
Eelmisel korral läbitud lõik oli õige, sain kinnituse kevadel. Kirve ihusime täna teravaks ja panin selle vööle. Terava kirvega tabasime peagi õiget kohta. Aitäh!
Kuigi kodutöö viitas suht õigesse kohta, siis kohe ei avastanud ja nii tegime veelkord väikese edasi tagasi sõidu, et lõik üle kontrollida. Teisel ringil aga näkkas. Logidest on ikka ka kasu. Tänud!
Praami peal oli täpselt niipalju aega, et kirjeldus tähelepanelikult läbi lugeda, põgusalt liikluskorraldusvahenditega tutvuda ja natuke mõtiskleda. Üsna kiirelt tekkis idee, mida me täpselt otsima peaks. Igaks juhuks sai tehtud õigel teelõigul ka paar kontrollpeatust, kuid otsitav ei jäänud kauaks peitu. Logiraamat on nii paks, et ruumi jätkub ilmselt sajaks aastaks, kui sama sagedusega aaret külastatakse. Aitäh toreda aarde eest!
Mõistatusega kärises ja logimine oli omaette ooper, aga lõpuks sai alistatud :)
Selle mõistatuse lahendas Indrek ära ja leidis juba varem ka aarde üles. Mina pidin kirjeldust ikka korduvalt lugema, et aru saada, mida üldse teha tuleb ja isegi kohal olles oleks minul ilma suunavate vihjeteta see tops küll leidmata jäänud. Väga kaval teostus. Tänud peitjale!
Talvel sai lõpus käidud ja kõik võimalikud kohad läbi vaadatud aga ei leidnud miskit, sai isegi lõpu asukohas kaheldud korraks. Nüüd ilma lumeta sai mindud, ei jõudnud otsimagi hakata kui juba sai leitud esimesest vaadatud kohast :D aitäh :)
Ilmselt on need kobakäppadest mehed lahti lastud, sest peidukas on igati reeglite järgi paigaldatud liikluskorraldusvahendis. Midagi ülearust seal küll polnud, tuustisime siis õigetel kohtadel asuvaid, kuni aare kätte jäi. Aitäh!
Kõrgharidusega teedeehitaja kirjutab põhjalikumalt mis ta sellest aardest arvab. Aitäh.
Kodus sai põgusalt tänavavaatega ringi sõidetud, aga et sellest mingit kindlat sihtkohta ei koorunud, siis hakkasime lihtsalt otsast minema. Ega seal nüüd väga kaua ei läinudki, kui sobiv koht sai välja valitud ja peale natukest uurimist nimed raamatusse kantud. Tänud aarde eest!
Lahendus sai põhimõtteliselt kirve ja tänavavaate abil paika pandud. Kohapeal avanes pisut uuem pilt ja siin poleks ma seda kohta kohe kuidagi kahtlustada osanud. Loomulikult kõige viimane vaadatud koht peitis aaret. Tänan.
Selle mõistatusega läks suhteliselt lihtsalt.Kirvetöö saigi selle lahenduse võtmesõnaks,abiks logide lugemine ja pisike kaarditöö.Kohapeal selgus,et tõesti topelt ei kärise :) Aitüma peitmast
Nagu Arvogi, olin ma selle aarde jaoks teinud portsu eeltööd. Ka minul oli oma versioon kõikidest liiklusmärkidest, et neid siis loendada. Korra olin küll kirvest viskamas käinud, aga see ei viinud sihile ja olin hea meelega valmis kõik teed läbi sõita. Siis aga lugesin Arvo logi. Ja kahjuks tundub, et seda aaret saabki ainult kirvega tabada. Jah, kirjeldus ütleb mingi ala, kust otsida, aga kas see ikka on päris geopeitus? Ei mäleta ka, kas ma päris valeinfot/eksitavat infot sisaldavat aarde kirjeldust olengi varem kohanud. Vihjetes kahjuks küll. Nii et sõit teistel teedel jäi ära ja läksin kergema vastupanu teed. Tegime teel Soomaale Arvoga siia kõrvalepõike ja logisime ära. Peitmiskoht ise on ju väga äge, kahju ainult et sedasi pidin siia jõudma.
Oi see aare on pikalt pinnuks silmas olnud. Mul siinkandis kõik ammu leitud, see on mind ilgelt kaua ärritanud. KUnagi oli kõik eeltöö juba tehtud, nüüd paar aastat möödas ja ikka leidmata. Võtsin selleks ekstra päeva kohe, et päeva eesmärk on see aare ja kõik. Miski muu pole tähtis.
No tegin hommikul mitu tundi jälle eeltööd. Kõik maanteed välja otsitud teeregistrist. Kilomeetervõrgustik peale, lõigud välja mõõdetud. Ja minu plaan oli, et ma käin kõik teised teelõigud ausalt läbi ennem, ei mingit google street view-d. Ja siis on mul viimases lõigus võimalik täpselt välja filtreerida, milline liiklusmärk on üleliigne, sest kõik teised peab saama ju maha kriipsutada.
Ausalt öeldes olin lõpus olles veidi pettunud. Seda lihtsal põhjusel, et ma ei tahtnud selle aarde juures kirvest visata ja lihtsalt minna viimasesse lõiku ja hakata aaret otsima. Aga lõppu jõudes oli ikkagi täielik segapuder ja läks ikka kirve järgi see kõik. Lõpp on ägedalt peidetud ja kõik, see on väga ilus selle aarde juures. Aga selgust polnud, kirves, ikka kirves. Samas on mul hea meel, et ma kõik need teised teed ka läbi jälle sõitsin. Mis siis, et palju kordi sõidetud. Ilusad maastikud ja eriti meeldib ikkagi Matsalu mõis, kuhu ma ikka ja jälle satuks. Seal olid uksed lahti, tuulutati. Ma tahaks ilgelt sinna sisse saada. Kui keegi teab omanikku ja võimalust sisse saada, siis ma oleks selle kontakti üle tänulik.
Kui nüüd oleks lõpus olnud ka nii, et mul oleks paberile alles jäänud vaid üks liiklusmärk, mis üleliigne. Siis ma ütleks, et tegemist oleks minu jaoks ühe aasta parima aardega, mis üldse võetud. Aga väike kripeldus jääb, sest nii ei olnud. Siiski, kas tasus otsida ja kas mulle jääb keskmisest suurem mälestust sellest aardest, siis vastus on jah. Niiet tänan.
Kodus oli kõik segane, siiski sai see tore peidik koostöös leitud. Aitäh!
Mina ei tea kuidas aga minu koordinaadid saatsid meid põllule heinakõrsi kontrollima. Kuna nende küljest ma konteinerit ei leidnud siis tuli abi paluda headelt sõpradelt, et mitte öö peale jääda.
Peeter muidugi näitas oma musklimehe oskusi ja tõi lõpuks aardelaeka päevavalgele. Kaval peitik nagu Priidul ikka ;)
Täname!
Ka siin vajasime abi. Õnneks saime veidi enne päikeseloojangut ka aarderaamatu kätte. Hea teostus. Aitäh
Kui nüüd päris ausalt kõik ära rääkida, siis mõistatust me seekord lahendama ei pidanudki - olin teist küll paar korda avanud aga kuna lahendus kiirelt ja kähku Google Mapsi abiga ei tulnud siis nii ta jäi, kuniks juhtusin nägema ühe varemleidnu eputusvideot ja tänu sellele panin kohe paika, kus aare asub :) Niisiis käänasime tänase kodusõidutee siit läbi ning tegime kiire logisime ;) Lisaks vahetasime ka putukaid, jätsime kaasa rännanud inglikese ning võtsime asemele seenekesed :)
Üks magus leid jällegi. Seda va teemeistrit olen ma juba ammu taga ajanud. Olen üritanud lahendada mõistatust Google abil ja ka kirvetanud. Kirvetamas käinud sealkandis möödasõitudel mitmed korrad. Hiljuti käisime ka Annega kirvetamas ja jällegi tulemuseta. Aga nüüd oli tulemas jälle üks mõnus täiesti vaba päev-öö-päev ja see kant jäi jällegi sõelale. Aga seekord juba sai lähenetud mõistatusele põhjalikumalt. Nagu piltidelgi näha sai pandud paika teelõigud ja koostatud/prinditud ka kõik vajalik :D. Igal juhul välitöödel ei läinud kõik plaanipäraselt ja juba olime leppimas järjekordse mitteleiuga, kui otsustasime uuesti kirvetada. Kuigi kodutööst otseselt oli kuidagi vähe kasu, siis pani see vaatama mõistatusele pisut värskendatud pilguga ja sedasi kirvest loopides tuli tops välja üllatavalt kiiresti. See oli rahuldus. Anne suust tuli lausa kilge, mis kohalikud loomad eemale ehmatas. On väheseid aardeid, millega nii palju tööd teinud ja sellised leiud on seda väärt. Päeva lõpetasime ülima rahuloluga Rumba lõkkeplatsil, et järgmisel päeval järgmine väljakutse vastu võtta. Jätkuvalt ägedad aarded ägedas kandis, kuhu tuleme kindlasti ka ilma aareteta nautlema. Meie täname :).
Jess! See aare on meil Markoga pikalt hambus olnud! Koos oleme siin 2x sõitmas käinud ja nuputanud ning Marko eraldi kokku veel 4x :D AGA me saime hakkama! Lõpuks! Ilma vihjeta ja suure punase täiskuu ajal! Lisaks lõputuna näivatena liiklusmärkidele kohtasime liiga julgeid noori hirvesid ning tänu geopeitusele palju tuttavaid kohti. Jätsime oma geomündi ning täname ja kiidame peitjat! Aitäh!
Mul oli kodutöö tehtud, aga nii liikluskorraldusvahend kui asukoht oli vale. Tuli siis üks ring lisaks sõita ja abi küsida, et kinnisideest lahti saada. Hästi peidetud.
Teel päeva põhieesmärgi poole vaatasime ka siinsed teelõigud üle, erksavärvilise vestiga teedemehi talvel teed näitamas polnud, tuli ise õiged liikluskorraldusvahendid leida. Tänud.
See aare tekitas mõtteid, nii erialases võtmes :-), et ehk suudan ka miskit välja mõelda. Nüüd siis leiust, kodus ja peas oli asi selge ja siht silme ees :-), aga jh, päris nii ikka ei läinud, õnneks oli vajalik info meeles, TÄNUD! Üks tore otsimine oli!
Eelmine suvi käisime siin korra mütsiga löömas, aga kuna ettevalmistus oli nigelavõitu, siis läksime tühjade kätega minema. Seekord oli mul kindel siht silme ees ja esimene asi, millele küüned taha ajasin oligi aarde peidik. Tänan.
Seda eri(list) sindrinahka oleme korra juba otsinud, tulutult. Täna polnud palju paremaid ideid, kui sõidame sellesama, enda valitud tee veel korra korralikult läbi. Vahepeale tegime ulakaid kõrvalepõikeid, mis osustusid muidugi kasututeks, ent siiski vajalikeks. Ühes kõikse geopeiduliselt potentsiaalsemas paigas otsisin isegi üsna põhjalikult, aga ikka tavapärasematest peidikutest - nagu kombeks. Seega ei leidnud ka sealt. Kui Marje lõpuks mobiilse õlekõrre järele haaras - sest nagu Karlgi, no mitu korda me sedasama vagu siin minu soetatud kütusega künname - sai asi selgemaks ja piirkond kitsamaks. Nojah. Ega ta üks lihtne aare ole, mida raskuski näitab aga ma julgeks veel +1 sinna otsa keevitada.
Lõpp hea, kõik hea. Leitud teisel katsel ja kolmanda ideega - helista sõbrale ;-) Aare korras ja hästikenasti peidus. Lähme otsime nüüd lihtsamaid topse. Aitäh! Ja viimati, suurveega oli see tee veel ägedam B)
Siia saabusime otse lennuki juurest. Kevadised soojakraadid (+3) teede olukorrale midagi head ei tõota. Navi leidis mingit sorti otsetee. Muidu kõik tore, ilus metsaveotraktori jälg. Ainuke häda, et see meie mobiili enam hästi kandnud. Kordamööda siis kraapisid esimesed ja tagumised rattad. Pärast pikemaid vintsutusi (autole ikka, autojuhile see puhas fun) jõudsimegi kohale ja saime nimed kirja.
Geosõidult koju väänasin marsruudi läbi tuttava teemeistri teelõigu. Suvel mulle meeldis see lõunapoolne lõik oma kitsa ja kurvilise tee poolest. Nüüd meeldis see veel enam oma kehva pidavuse pärast. Kuna ma suvel näppisin juba nii paljusid liikluskorraldusvahendeid, siis vajasin väikest taganttõuget, et mitte sõita sel korral kümme korda edasi-tagasi. Vabandan ennast välja siis järgnevalt: olen roheline ja päästan maailma. Aare mulle meeldis, aitäh!
Kui aare ilmus, siis tundus jubetu jahmerdamine nende liiklusmärkidega. Liiatigi on neid tava maanteedel koguaeg mu jaoks liialt palju, rääkimata siis street viewiga sõites, mille tagajärjel läeb mul süda vahel pahaks, sest virvendab. Osad vaatasin ja siis oli oma meelest kaval, loopisin kirvest, et kuhu mina peidaks. Tuleb välja, et täitsa hästi, ehkki peidikuks pakkusin algul muid variante.
Väga tore aarde idee ja väga hea teostus, mulle meeldis, aitäh!
Teemeistrite töö on kiiduväärt. Tänagi nägime ülessandes toodud teedel mitu korda teehöövlit töötamas. Kohe oli mõnusam sõita. Ega leid kohe lupsti tulnud. Jalutasin ikka mitu korda edasi tagasi enne kui logi kirja sain. Tore aare. Tänan.
Kui aare ilmus, siis korra kiirustades lugesin kirjelduse läbi ja ei viitsinud süveneda, kuna tundus, et tuleb üksjagu toimetada sellega. Nüüd aga võtsin eile selle lehe ette lahti, lugesin kirjelduse korralikult läbi, lugesin mõningaid logisid ja täna siis läksin võtsin aarde arvatavast kohast välja. Tore asi tehtud, aitähhid!
Seekord osutus kaasavõetud kirves piisavalt teravaks ja maandus õiges kohas. Meie täname!
Teemeistritega suudab sammu pidada vaid meie tädi navis, sest miks muidu ta meile koguaeg mingeid eriti napakaid trajektoore pakub. Nii on mõnigi kord selgunud, et kohas kust ta tahtis meid eemale juhatada käivad teetööd :P Aga no elagu teemeistrid, nii saab muretumalt sõita. Tänud!
Kaarti jõllitades ja logisid lugedes hakkas kujunema ettekujutus, kuskandist seda asja tasuks otsida. Päris kindlat veendumust ei olnud, aga kahtlusi oli, ja palju. Panin kodus punkti kaardile, aga geps miskipärast otsustas seda ignoda ja tahtis mind hoopis kuhugi mujale suunata. Siis hakkas võitlus mälus oleva kaardipildi ja gepsu näidu vahel. Usaldasin mälu, jõudsin kuhugi, ja kui aare oli otsustanud ennast sisse lülitada - nii umbes kolmanda kobamise peale - saime logi kirja. Iseenesest kihvt asi seal lõpus, peitjale tänud!
Tagantjärele tarkus pidavat ikka see täppisteadus olema, võib nüüd takkapihta targutada. Põhimõtteliselt oleks võinud siin ftf-igi teha, aga ise sai natuke laisk ja lohakas oldud. Eks sai neid teemeistrite tegusid üsna palju üle vaadatud ning lõpuks olid silmad ruutus ja nägemine topelt igalpool. Paraku ei õnnestunud aga leiuni jõuda. Nüüd siis see viga parandatud, täname!
Erinevalt mikist oli mul siin kindel teadmine, et siin see aare peab asuma. Seetõttu jäid ülejäänud teed läbi sõitmata. No geopeituse raames on kõik teised teed läbi sõidetud. Mõni neist kolm korda ja üks neist enam kui kümme korda. Seetõttu valisin ühe tee ja koha kus aare lihtsalt peab olema. Igaks juhuks kontrollisin veel teele jäävad valed kohad ka üle enne kui aarde juurde jõudsin. Aitäh.
Teel saarele otsustasin kõik ümberkaudsed teed läbi sõita, et teemeistrite tööd hinnata. Kui mõned kohad välja arvata, siis hea töö :) Aardeleid tuli kohast, kus ma arvasin, et "siin nagunii ei ole".
15
Korra sai käidud geojaani platsilt ära, et otsida üles see aardekene. Vahva teostus ja ootame pikka seeriat, aitäh!
Taaskord a kirjutada FTF:FTF. Aitäh mõnusa mõistatuse eest.
Aarde leidmiseks kulus 20 minutit, laheda teostusega aare. Jagasime kassikakuga sõbralikult stf-i. Suur tänu mõnusa aarde eest!
Geojaanilt sai vahepeal korraks jalga lastud ja seda aaret otsima mindud. Nalja sai omajagu. Ega ma täpselt aru ei saanud, kuidas me selle aarde leidsime, aga leitud see sai. Aitäh!
Peale aarde avaldumist panime mingid teooriad aarde asukoha kohta paika, mis osutusid täitsa õigeks. Tegime vahepeal geojaanist väikese pausi ja panime nimed kirja. Aitäh!
Hommiku alustuseks sai tehtud kiire esmaleid kell 10.58, tänud.
Geojaani vahepeal käisime seda aaret otsimas. Kuigi idee, kus aare ennast peidab, oli teada, siis mõtlesime lahenduse osas ikka väga korralikult üle. Tegelikult ei ole vaja seda aga üldse teha. Aarde otsinguil sai ka päris palju nalja ning üsna pea oli meil ka tünn käes. Aitäh, täitsa lahendu värk!
Aarde avaldumise hetkel tekkis tunne, et sellele kirjeldusele peaks kiirelt palju tähelepanu pöörama Geojaanile sõit ju kohe tulemas ning aare asus samas piirkonnas. Mõned mõtted said ka omavahel vahetatud ning osad tarkused paberile visandatud, et hea kaasa haarata, küll kohapeal vaatab edasi. Geojaani ajal oligi väike kibelus, mis ikka tuletas lähedal asuvat mõistatust meelde. Peale ürituse pidulikku osa leidsime ühiselt aega väikseks ringsõiduks. Täname peitjat meeleolukat seiklust pakkuva mõistatuse eest! Oli lõbus :) Ja ikka palume järgmist aaret samast seeriast kah, üks ei saa teiseta jääda.