Tüüp: Multiaare Maakond / linn: Tallinna linn Raskusaste: peidukoht 2.0, maastik 2.5 Suurus: normaalne Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
Sajand tagasi, 1914 teostas Peterburi sõjaväeringkond ringlendu. Selleks tasandati Tallinnas Lasnamäel veohärgade abil maaala. Alates 1916 paiknes siin juba alaliselt Peeter Suure merekindluse maalennusalk. Veebruaris 1918 said linna hõivanud Saksa väed siit sõjasaagiks 24 lennukit. Novembris, kui eestlased lennuvälja oma kätte said, oli siin 4 puitangaari ja kolm väikest maja. Vabadussõjast alates kujunes siia lennuväe peabaas. Eesti ajal ehitati üles ulatuslik kompleks angaare ,töökodasid, teenistus- ja eluhooneid. Korraldati lennuparaade, tegutses lennukool ja kasiino. 1921-27 tegutses paralleelselt siin ka reisijaid ja posti vedanud eralennuselts Aeronaut. 1940 sundisid Nõukogude väed siit kiirkorras lahkuma 50 kaitseväe lennukit. 1941-44 paiknes siin Saksa mereluure ning ööhävitajate eskadrill, kes märtsipommitamise ajal suutis saata lahingusse vaid 5 korrasolevat lennukit ,mis aga hävitasid 16 pommitajat. Saksa õhutõrje üksustes teenis lennuväljal 380 vabatahtliku eestlasest “lennuväepoissi”. Viimase okupatsiooni reaktiivhävitajad Mig-17 lahkusid 1971 ja baas likvideeriti 1975 seoses olümpiamängudega. Lõpuks tegutsesid Lasnamäel ALMAVÜ purilendurid ja langevarjurid. Lasnamäe ehituse eest koliti 1980.aastate lõpus ära ka sportlennuväli. Kuigi rajad on lõhutud, tiirutavad ka tänapäeval siin vahel motoparaplaanid.
Hoiatus – vahelduv maasik, prügi ja rämps, ohakad ja nõgesed. 1.-st 2.-se otse ei soovita, küll aga 3.-st 4.-se
Vihje: 1. auk 0,6m 2. aiapost 0,6m 3. post 1,6m 4. Pingi taga 0m
A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M|0|1|2|3|4
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z|5|6|7|8|9
Lingid: pole
Lisapunktid | Tüüp | Koordinaadid |
---|---|---|
![]() |
Raja algus | 59° 26.7899' 24° 50.0450' |
![]() |
Muu | 59° 26.9666' 24° 50.0100' |
Aarde sildid:
soovitan (7), militaarobjekt (2), ettevaatus_vajalik (2), puugid (1), muguoht (1), mahajäetud_ehitis (1), lühem_matk (1), võsa (1)(täpsemalt)
Geocaching.com kood: GC4D3RY
Logiteadete statistika:
84 (91,3%)
8
17
3
2
1
0
Kokku: 115
Esimeses punktis läks üpriski kiiresti. Teises punktis sai aga liumägi otsa ning töömehed voorisid edasi-tagasi ning vaatasid meid kahtlustavate pilkudega. Jäi selleks korraks pooleli.
Objekti leidsin, ühe augu ka, aga sellest vajalikku infot mitte.
Nullis ootas meid 1 tore objekt. Aga sellega asi piirdus. Edasiviivaid koordinaate ei leidnud vihjele vastavast peidukast. Sai uuritud siit ja sealt aga koordinaadid end ei ilmutanud. Ok, mõtlesime siis natuke ja liikusime angaari juurde, teadmata kas see on õige angaar. Ka seal jätkus meie ebaõnn. Vihjele vastav objekt oli aga jälle ei midagi. Ju see aare siis ei tahtnud meie logi
Nujah. Võtsime siis küüditatud prantslaste järel järgmisena Aviopära aarde ette. Aviopärast oli nagu jäänud meelde, et ligipääs on keeruline, et pole igalt poolt ligipääsetav. Seetõttu üllatas, et jõudsime üsna lihtsalt esimesse punkti. Aga sobivast kohast ei leidnud me midagi, oli vaid tühjus. Kõhutunne ütles, et nüüd tuleb peitjaga nõu pidada. See oli väga õige otsus, koostöö sujus hästi ja esimene punkt sai taastatud nii nagu ettenähtud. Järgmises punktis vahtisin tõtt valvekoera ja valve-vanamehega. Okei, tuli välja, et mina olin valel pool või siis lausa vales kohas. Kui olime oma positsiooni parandanud, siis tulemus oli ikka sama. Mina ühel pool ja nemad kahekesi kaelad õieli teisel pool aeda. Kui mulle tundus, et selle koera oleks ma veel kuidagi "ärarääkinud", selline täitsa nummi kutsu. Temalt oleks võib olla järgmise punkti koordinaadid välja meelitanud. Aga valve-vanamees võttis oma valvetööd hoopis tõsisemalt, vaatas meid ikka väga altkulmu ning tal polnud plaaniski lahkuda. Seega lahkusime meie. Eks näeb, kas kunagi jätkame sealt kus pooleli jäi. Esimesest korrast jäi mõru maik sellele aardele külge. Positiivne oli muidugi see, et saime olla abiks esimese punkti taastamisel. Hea seegi.
Esimene punktis koordinaat leitud ja suund teise punkti poole. Seal aga ühtegi vihjele vastavat kohta ei leidnud. Ka mugusid liiga palju ja ei saanud veidi eemal asuvat objekti uurida.
Jälle jäi pooleli. See, mis 3ndas punktis 3 korda juhtunud oli, oli puhas geopimedus. Igatahes Mari-Liis leidis, kuid lõpu lähedal teatas gps, et aku tühi ning laadijat polnud ka kaasas. Kell tiksus halastamatult 4le lähemale ja nii see kord jäi jällegist pooleli. Loodetavasti saab siiski lähiajal paranduse teha :)
Esimene punkt möödus madalamat nõgesterada otsides. Teises punktis teritasime silma ning saime ka numbrid kätte (mitte küll 100% kindel, et õigesti aga tundus küll). Kolmandasse punkti takerdusime ning sinnamaale katki see lugu jäigi. Koht tundus nagu õige aga kohapeal ei teadnudki, kas nüüd asi selles, et valesti üles kirjutatud või ei. Oli silmist mööda ka läinud fakt, et hetkeks on aarde staatus muutunud aktiivsest ajutiseks kättesaamatuks.
Tükk aega otsisin teed, et 1. punktile ligi saada. Lõpuks tuli välja, et sinna prügimäele ei viigi ühtegi teed, võtsin ratta käekõrvale ja jalutasin kohale, et mitte kumme lõhkuda. 2. ja 3. punkti leidsin probleemideta. 4. punktile, mis peaks vist peidukas olema mina igatahes juurdepääsu ei leidnud. Kõige lähemale, mis ma sain oli 80 m. Igalpool olid aiad ees ja lukus. Seega nüüd küsimus, kas see aare on 24h vabalt ligipääsetav, ilma et peaks kuhugi kinnisele territooriumile ronima ja lootma et valvurkoerad koos saba ja sarvedega nahka ei pista ??